12.01.2012

جاسبی، پر

خودنویس: یکی دیگر از سنگربان‌های هاشمی رفنسجانی، سنگرش را از دست داد. به این ترتیب، در مدتی بسیار کوتاه مانده به پایان دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی عملا در موقعیتی ضعیف‌تر از همیشه قرار گرفته است. گفته می‌شود به خاطر حکم تایید نشده زندان فائزه هاشمی، رئیس مجمع فعلا در باره بسیاری از مسائل سیاسی از جمله انتخابات مجلس، اظهار نظر نمی‌کند. عبدالله جاسبی که پشتوانه هاشمی ۲۹ سال بر دانشگاه آزاد حکومت کرد، از فردا باید به دنبال «پست» دیگری بگردد. البته عبدالله جاسبی اعلام کرده که جلسه بدون رسیدن به جمع بندی به پایان رسیده است.

به گزارش فارس، در جلسه امروز اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حمید میرزاده به عنوان نمایندگان هیئت مؤسس دانشگاه آزاد و محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای حقوقی این هیئت و فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی به عنوان ۳ هیات علمی عضو در هیئت امنای دانشگاه آزاد و نیز عبدالله جعفر علی جاسبی به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد و دبیر هیئت امنا حضور داشتند.

پس از اینکه در این جلسه فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی هیات امنای دانشگاه آزاد برای تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد مشخص شد، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید برادر خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند تا وی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی آورده و رئیس جدید دانشگاه آزاد شود. مهدی هاشمی، فرزند رئیس سابق مجلس خبرگان با واسطه موقعیت شغلی‌اش در دانشگاه ازاد توانسته بود به عنوان ماموریت از ایران خارج و با حکم ماموریت از بازگشت به کشور خودداری کند.

بنا به گزارش‌هایی که سال پیش منتشر شد، از دفتر مهدی هاشمی، اسنادی درباره برخي قراردادهاي نفت و گاز و اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد و همچنین «اسناد محرمانه دولتي» به دست آمده بود. از سوی دیگر، بنا به گفته یکی از نزدیکان به کمپین موسوی، از امکانات دانشگاه آزاد در انتخابات سال ۸۸ استفاده زیادی شده بود. تکمیلی: به گزارش ایسنا رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در پایان دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: در این جلسه بر اساس رای اکثر اعضا فرهاد دانشجو به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد. سحام نیوز هم نوشت که عبدالله جاسبی اعلام کرد که جلسه بدون رسیدن به جمع بندی به پایان رسیده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates