14.01.2012

هفته‌ای که معلوم نشد مجتبی خامنه‌ای به روح اعتقاد دارد یا نه!

خودنویس: وقتی ارزش ریال در مقابل دلار و یورو تا بدین اندازه افت کرده باشد خب طبیعی است که اگر قرار بر افشای اختلاس جدیدی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی باشد و به ویژه که این فرد هم کسی نباشد جز «آقازاده مخصوص حاکم بزرگ، مجتبی‌خان خامنه‌ای!… احترام بگذارید!» دیگر ریال و تومان و ده تا صفر این ور و اون ور واقعا افت کلاس دارد! برای همین رقم اعلام شده درباره اختلاس آقا مجتبی یک و شش دهم میلیارد یورو (خدایی باکلاس تر از سه هزار میلیارد تومان نیست؟) که با یک حساب سرانگشتی می‌کند به عبارتی….

راهبردهای نوین درآمدزایی در وزارت اطلاعات
به هر حال سال که «جهاد اقتصادی» باشد و وضعیت اقتصادی هم قاراشمیش، بالاخره باید به دنبال راهکار های نوین درآمد زایی بود، در همین راستا فاطمه خانم کروبی هفته پیش خبر داد که وزارت اطلاعات برای نگهداری مهدی کروبی در زندان و تامین حقوق و مزایای سربازان خوش تیپ امام زمان که وظیفه زندانبانی از یک سر فتنه را بر عهده دارند شصت میلیون تومان پول پیش و ماهانه دو میلیون و نیم از خانواده کروبی دریافت کرده‌اند!

البته این مبلغ اعلام شده که نسبتاً چشمگیر است مربوط به نگهداری سران فتنه است و علی القائده یکی دو رده پایین‌تر میلغ دریافتی از سوی وزارت اطلاعات برای زندانی و شکنجه کردن فرد عادی، مناسب تر هم خواهد شد!

اما موضوع دیگر این که خانم کروبی در مصاحبه خودش ابراز نگرانی کرده که هر لحظه امکان دارد ساختمانی که مهدی کروبی در آن زندانی است به دلیل آن که ساختمان مجاور آن تخریب شده است فرو بریزد و حادثه ای رخ دهد، آنوقت این برادران وزارت اطلاعات که شصت میلیون تومان پول پیش و دو میلیون تومان پول زور بابت زندانی کردن کروبی دریافت می کنند در پاسخ به اظهارات خانم کروبی در سایت رجانیوز با افتخار اعلام کردند که «روزانه در شهر تهران، ده ‌ها ساختمان قدیمی برای نوسازی تخریب می‌ شود و یا به ‌طور طبیعی در اثر قدمت ریزش می‌کند».

این خبر را که خواندیم، وضعیت آقای کروبی که -درد و بلایش بخورد تو سر همان که خودش می داند- را پاک فراموش کردیم و با خودمان گفتیم اگر واقعاً روزانه «ده‌ها» ساختمان در تهران در اثر قدمت ریزش می کند پس حقیقتاً خاک بر سر مدیریت شهری و امور عمرانی بکنند! با این ساختمان هاشون!

سردار به “کفتار ذی الجوشن” تبدیل شد
یکی دیگر از برکات جمهوری اسلامی این است که در عرض بیست و چهار ساعت طرف از «سردار» به «کفتار» تبدیل می شود و هر آن چه که فحش و فضیحت است نثار طرف می شود آن هم به خاطر نگارش یک مقاله ای که کارشناسان احتمال می دهند در آن شاید کنایه ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران زده شده باشد.

داستان از این قرار بود که سردار پاسدار حسین اعلایی موسس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان جنگ هشت ساله ایران و عراق هفته گذشته در سالگرد نگارش مقاله معروف «ارتجاع سرخ و سیاه» به قلم احمد رشیدی مطلق در سال ۱۷ دی ۱۳۵۶ در روزنامه اطلاعات که در آن ثابت کرده بود اصل و نصب آیت الله خمینی به هندوستان می‌رسد (پر بیراه هم نگفته بود و گفته می شود که جد آیت الله خمینی روزگاری را در کشمیر گذرانده بوده است) خلاصه این سردار علایی در مقاله ای برخی از اشتباهات محمد رضا شاه پهلوی را به زعم خود نوشته و طوری القا کرده بود که اشتباهات آن روزگار محمدرضا شاه که منجر به سقوط وی شد، از سوی برخی دیگر (مثلا آیت الله خامنه‌ای) هم تکرار شده و باید زودتر اشتباهات خود را جبران کند.

بیست و چهار ساعت بعد انتشار این مقاله بود که سر و کله سایت های طرفدار خامنه‌ای پیدا شد و سردار بی نوا را «کفتار» نامیدند که نمونه هایی از آن را همچون «شخصیت خبیث شمر بن ذوالجوشن» در تاریخ داشته‌ایم!

از همه جالب تر سایت رجا نیوز بود که این وسط گیر داده بود به سایت خبرآنلاین و در شرایطی که مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در واقع نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات است، نوشته بود: «ماهیت روزنامه اطلاعات و گردانندگان آن برای مردم روشن است؛ اما این پرسش چونان پتکی محکم بر مغز دلسوزان نظام وارد شده که چرا سایت خبرآنلاین منتسب به رئیس مجلس، این مقاله را عینا منعکس نمود تا تیراژ کم روزنامه اطلاعات را به نحوی جبران کند»

یعنی شیر تو شیری شده بیا و بین!

بازار مرگ و میر رونق یافت
به دنبال بحران اقتصادی و افزایش بی سابقه قیمت دلار و تبدیل شدن واقعی ریال ایرانی به چرک کف دست در مقابل دلار امریکایی، خبرگزاری مهر در تازه ترین گزارش‌ها خبر داده که نرخ تورم و گرانی به سراغ اموات و مایملک مردگان نیز رفته و طی روزهای اخیر بازار مرگ و میر از رونق بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده است.

قیمت قبر، هزینه کفن و دفن، حمل جسد با آمبولانس الگانس، پارچه نویسی، مداح، کرایه مسجد، به علاوه هفت روز شام و ناهار و میوه و خرما و گلاب قمصر و حلوا و…

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در همین رابطه گفته است که «افزایش قیمت قبور خانوادگی به اندازه ای زیاد است که آنها برای خانه های خود در زمان حیات نیز چنین پولی پرداخت نکرده اند»

هر چند در این آشفته بازار، کسب و کار متصدیان امور مرگ و میر رونق گرفته است و ما هم بخیل نیستیم اما با این وضعیتی که مشاهده می شود، خداوکیلی مردن هم دل شیر می خواهد.

امام خمینی هم نشدیم که بعد از مرگ، نه تنها پانزده میلیون برای خرید قبر پیاده نشویم بلکه مرقد معطر یا مطهر (دقیق خاطرم نیست) برایمان بسازند و تا نسل اندر نسل هم از قبال مرقدمان پول در بیاورند و دو سوم بهشت زهرا را قبضه کنیم!

با همجنس خود بازی کنید!
این ماجرای مَحرم- نا مَحرم که تقریبا از صدر اسلام تا امروز دست از یقه ملت برنداشته است اخیراً به فیس بوک هم کشیده شده و در تازه ترین خبرها در زمینه مَحرم – نامَحرم سایت جهان نیوز متعلق به علیرضا زاکانی رئیس سابق بسیج داتشجویی و نماینده فعلی مجلس، هفته پیش ضمن هشدار برای رعایت موضوع محرم و نامحرم در فضای مجازی، ملت را تشویق کرده که در فیس‌بوک با همجنسان خودشان بازی کنید! البته من متوجه نشدم که …!

خلاصه که سایت زاکانی کشف کرده «ارتباط میان افراد در محیط های اینترنتی خطرناک بوده و به دلیل ترس از افتادن به گناه باید با احتیاط همراه باشد» و در ادامه این گزارش گفته که «بنابراین بر هر مسلمانی لازم است در برابر شکسته شدن مرزهای شرعی ایستادگی کند و چنانچه قصد بالا بردن آگاهی های خود را دارد ترجیحا به همجنسان خود مراجعه کند.»

حسن دکترینال و مسئله جمعیت
حسن عباسی، را که خاطرتان است؟ همان که چند سال پیش سی دی سخنرانی اش که در آن خواهر و مادر رحیم صفوی و هاشمی شاهرودی و کلا هر مقام مسئولی که در مملکت اسمش به یادش مانده بود را صلوت داد و و گفته شد که بازداشت شده و بعدا مشخص شد که بغله! حسن آقا رئیس یک مرکز من در آوردی به اسم «بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز» شده است.

خلاصه این حسن عباسی که الان تحلیلگر مسائل سیاسی در تلویزیون جمهوری اسلامی است به تازگی در سخنرانی در مسجد انصار الحسین تهران گفته است: «بعد از انقلاب با شعار “فرزند کمتر زندگی بهتر” که در زمان پهلوی رایج بوده است گفتند انقلاب برای اینکه سر عقل بیاید، باید به جای پافشاری در اصول، انعطاف داشته باشد در صورتی که این انعطاف نبود بلکه انحراف بود. اکنون به گونه ای منعطف عمل کرده ایم که نتیجه اش این است که این سرزمین با این وسعت با کاهش رشد جمعیت مواجه است».

جل الخالق!

من متوجه نشدم که این “حسن دکترینال” الان منظورش از «سرزمین با این وسعت» همین ایران خودمان است واقعاً؟

اندر احوالات این کاهش جمعیتی که حسن آقا اشاره کردند همین بس که ما روز گذشته تصمیم گرفتیم بعد از مدت‌ها با اتومبیل شخصی به سر کار برویم، از سر کوچه خودمان که بیرون آمدیم پشت ترافیک ماندیم دیگر نه راه رفت داشتیم و نه برگشت!

نزدیک های ظهر بود که به همراه ماشین های بغلی که مثل ما در ترافیک گیر کرده بودند ناهاری را که منزل جان برایمان گذاشته بود روی کاپوت ماشین نوش جان کردیم!

صندلی اتوموبیل را خواباندیم و حین گوش دادن به گزارش فوتبال پرسپولیس و شاهین بوشهر خوابمان برد.

ساعت نزدیک چهار بود که تصمیم گرفتیم هر طور شده با مترو خودمان را به اداره برسانیم و حاضری بزنیم!

مثل پارتیزان ها در زمان جنگ با نازی ها، به درب مترو حمله کردیم و هفت – هشت نفری یقه های همدیگر را جر دادیم و بالاخره توانستیم با مشت و لگد، نصف خودمان را داخل مترو بچپانیم و نصف دیگرمان هم در بیرون درب ماند که البته 5 نفر به آن آویزان بودند!

می ریم که داشته باشیم..

یعنی از کل کشورهای اتحادیه اروپا همین یک یونان باقی مانده بود که با تحریم نفت ایران مخالفت می کرد که البته آن هم از سر بدبختی و احتیاج شدید به نفت بود و نه این که خدای نکرده رفتار جمهوری اسلامی را تایید می کرد! اما همین یونان هم فکرهایش را کرد و با خود گفت: «گوشتِ بخش هایی از بدن خود را می خورم اما منت قصاب را نمی‌کشم!»

و خلاصه این طوری شد که سرانجام این کشور هم با تحریم نفت ایران موافقت کرد.

البته این وسط سعودی‌ها، کویتی‌ها و بقیه شیخ نشین ها قول داده اند که در چنین شرایطی تولید خود را افزایش دهند؛ و لیبیایی ها هم در حال ترمیم هستند تا به تولیدی که پیش از آغاز جنگ داشتند برسند و بدین ترتیب یونان و ایتالیا و اسپانیا که از سر بدبختی محتاج نفت ایران بودند هم جلد عربها شدند و هیچی به هیچی! به قول بهرام شفیع: «می ریم که داشته باشیم…»

اختلاس، آقا مجتبی و روح!

وقتی ارزش ریال در مقابل دلار و یورو تا بدین اندازه افت کرده باشد خب طبیعی است که اگر قرار بر افشای اختلاس جدیدی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی باشد و به ویژه که این فرد هم کسی نباشد جز «آقازاده مخصوص حاکم بزرگ، مجتبی خان خامنه ای!… احترام بگذارید!» دیگر ریال و تومان و ده تا صفر این ور و اون ور واقعا افت کلاس دارد!

برای همین رقم اعلام شده درباره اختلاس آقا مجتبی یک و شش دهم میلیارد یورو (خدایی باکلاس تر از سه هزار میلیارد تومان نیست؟) که با یک حساب سرانگشتی می کند به عبارتی….
خدا وکیلی ماشین حساب موبایل من جواب نداد و الان با یکی از دوستانم که فوق لیسانس ریاضی محض و استاد دانشگاه صنعتی شریف است تماس گرفتم تا این رقم را به ریال تبدیل کند که بعد از نیم ساعتی که به ما خندید گفت: «به ریال؟ اصلا امکان ندارد حرفش را هم نزن!»

گفتم: «خب باشه! مسخره بازی در نیار استاد! یک میلیارد و ششصد میلیون یورو به تومان چه قدر می شود؟»

گفت: «بنده ی خدا! تبدیل این رفم به تومان با پیشرفته ترین نرم افزارهای مهندسی بومی (ساخته پژوهشگران کشورمان که توانستند از ترور جان سالم به در ببرند) حدود نصف روز طول می کشد و از آن جا که قیمت یورو هر دقیقه در ایران تغییر می کند عملا تمامی نرم افزار های بومی “کن فیکون” شدند و الان مسئولین مشغول وارد کردن دانشمند برای ساخت نرم افزار بومی هستند!»

خلاصه ما هم از خیر تبدیل این رقم به پول ملی منصرف شدیم ولی با خودمان فکر کردیم که این آقا مجتبی خامنه‌ای اصلا به روح اعتقاد دارد؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates