16.01.2012

مصلحی آمریکا و بریتانیا را مسئول ترور احمدی روشن دانست

بی‌بی‌سی: وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه در این مورد به آمریکا و بریتانیا هشدار داد

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران، آمریکا و بریتانیا را متهم کرده است که با حمایت از اسرائیل دست به ترور مصطفی احمدی روشن، یک مسئول تاسیسات اتمی ایران، زده اند و هشدار داد که اسرائیل “جواب محکمی” خواهد گرفت.

آقای مصلحی دومین مقام ایرانی است که ظرف دو روز گذشته در این ارتباط به اسرائیل هشدار می دهد.

مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی تاسیسات غنی‌سازی نطنز، روز ۲۱ دی در اثر انفجار یک بمب در منطقه سیدخندان تهران کشته شد.

کسی مسئولیت آن حمله را به عهده نگرفته است. آمریکا و بریتانیا آن را محکوم کرده و اسرائیل در مورد آن سکوت کرده است.

به گزارش منابع خبری ایران آقای مصلحی روز یکشنبه گفت: “انگلیس و آمریکا در این ترورها نمی توانند خود را مخفی نگه دارند و این طور نیست که آنها بتوانند دست پلید خود را در این حوادث مخفی نگه دارند.”

او با اشاره به اسرائیل گفت: “نکته قابل توجه این است که آنها یک پسر بد را در خانواده خاورمیانه قرار دادند و جنایت های مختلفی که این طور شکل می گیرد را به گردن او می اندازند و انشاءه الله به حول و قوه الهی او هم جواب محکمی خواهد گرفت.”

وزیر اطلاعات ایران چگونگی این پاسخ را تشریح نکرد اما گفت “… با روندی که اینها دارند برخورد می کنند قطعا در کشورهای خودشان نیز این اتفاقات خواهد افتاد.”

او همچنین از عملکرد وزارت اطلاعات در حفاظت از جان مسئولان برنامه اتمی ایران دفاع کرد: “من به دنبال این نیستم که توپ را در زمین دیگری بیندازم ولی می خواهم این را بگویم که دستگاه ها هر کدام دارای چارچوب و محدوده وظایفی هستند و وزارت اطلاعات نیز در چارچوب وظایف خود عمل می کند و ماموریت حفاظت بر عهده ما نیست و ما این را تعریف نمی کنیم. دستگاه های دیگری مسئول این موضوع هستند.”
مصطفی احمدی روشن

مصطفی احمدی روشن از مسئولان نطنز روز 21 دی ماه در اثر سوءقصد کشته شد

وزارت خارجه ایران روز شنبه با ارسال نامه هایی به آمریکا و بریتانیا در ارتباط با ترور آقای احمدی روشن از آنها خواسته بود تا “مسئولیت این اقدامات را بپذیرند.”

ایران در این نامه‌ها آمریکا و بریتانیا را به دلیل” حمایت از این گونه اقدامات تروریستی” محکوم کرد.

این دو کشور پیش از این ترور آقای احمدی روشن را محکوم کرده اند اما ایران این اقدام را “ظاهری” خواند و رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز وزیر اطلاعات اسرائیل روز یکشنبه از ترور مصطفی احمدی روشن فاصله گرفت.

او گفت: “من چیزی در مورد این موضوع نمی دانم و نمی خواهم به هیچ وجه درباره آن بحث کنم.”

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۱۱ ژانویه گزارش داده بود که ژنرال “یواو مردکای” سخنگوی ارشد نظامی اسرائیل در بیانیه ای که در سایت “فیس بوک” قرار داده شد گفته بود: “نمی دانم چه کسی با دانشمند ایرانی تصفیه حساب کرده است، اما مسلما یک قطره اشک هم نمی ریزم.”
‘حامیان تروریسم دولتی’

روز شنبه مسعود جزایری، معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران گفته بود که پاسخ این کشور به “حامیان تروریسم دولتی”، آزار دهنده خواهد بود.

او پس از تاکید آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران بر لزوم “مجازات” عوامل آن ترور سخن می گفت.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده که جمهوری اسلامی هرگز از “مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه آن” چشم‌پوشی نخواهد کرد.

یک روز پس از کشته شدن معاون مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز، حسین شریعتمداری، نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان، خواستار استفاده حکومت ایران از “حق قانونی برای مقابله به مثل” شده بود.

آقای شریعتمداری در مقاله ای تحت عنوان “بگرد تا بگردیم” نوشته بود که برای سیستم اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران “ترور نظامیان و مقامات اسرائیلی به آسانی امکان پذیر است”.

مقام های حکومت ایران، دولت های اسرائیل، آمریکا و انگلیس را به دست داشتن در ترور مصطفی احمدی روشن و چند متخصص ایرانی دیگر در دو سال اخیر متهم کرده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates