23.01.2012

در نشست اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری شد: «توافق اروپا برای تحریم واردات نفت‌ از ایران»

رادیو کوچه: کشورهای عضو اتحادیه اروپا، صبح روز دوشنبه، 23 ژانویه، در نشستی که در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شد، بر سر تحریم نفت ایران برای توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور به توافق نهایی رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از دیپلمات‌های اروپایی، که از اعلام نامش خودداری کرده، اظهار داشت: «اعضای اتحادیه که بر این باورند که روی‌کرد برنامه‌های هسته‌ای ایران، تسلیحاتی است در نشست امروز به توافق نهایی برای اجرای تحریم نفت ایران رسیده‌اند.»

وی در ادامه عنوان کرد: «این اعضا که تعدادشان 27 کشور بوده، برای این‌که ایران را از ادامه فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای باز دارند به یک توافق سیاسی برای تحریم واردات نفتی از این کشور رسیده‌اند.»

بر اساس این توافق‌نامه، دولت‌های اتحادیه اروپا از بستن قراردادهای جدید با تهران از هفته جاری منع شده اما قراردادهای پیشین تا 1 جولای اجرا خواهد شد.

وزرای اتحادیه اروپا هم‌چنین از اعمال اقدامات تحریمی دیگری علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز خبر داده که تاکنون جزییاتی از آن منتشر نشده است.

این در حالی است که پیش‌تر مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند در صورت تحریم نفتی از سوی اتحادیه اروپا چین و هند جای‌گزین اعضای این اتحادیه برای خرید نفت از این کشور خواهند شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates