27.01.2012

ترغیب نمایندگان مجلس به استیضاح احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات

خودنویس: یک سایت خبری وابسته به اصول‌گرایان موضوع «عدم کفایت رئیس‌جمهور» را مطرح کرده و با ذکر این‌که دولت احمدی‌نژاد بی‌ثبات‌ترین کابینه است «به طوری که دوره عمر وزیران دولت در این دو دوره از کشورهای عراق و افغانستان در دوران بحرانی جنگ نیز کمتر بوده»، نوشته است: «برای اثبات عدم کفایت رئیس جمهور چه اتفاقات دیگری باید بیافتد؟»

سایت الف، روز چهارشنبه یادداشتی را منتشر کرده که به موضوع عدم کفایت احمدی‌نژاد می‌پردازد.

در این یادداشت به این نکته اشاره شده که یکی از اختیارات نمایندگان مجلس استیضاح رئیس جمهور است که بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی به آنها اعطا شده است. اما اینکه نمایندگان مردم از این حق چگونه استفاده کنند «به درجه استقلال، وجدان حرفه‌ای و هوشیاری آنها» بستگی دارد.

نویسنده یادداشت ادامه داده: «با مروری بسیار سطحی بر عملکرد دولت می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که نمایندگان گویا فراموش کرده‌اند که چنین ابزاری نیز در احتیار دارند.»

سپس این یادداشت بی‌کفایتی‌های احمدی‌نژاد را چنین شرح می‌دهد: «کدام رئیس جمهور تاکنون در برابر نظر ولایت فقیه ایستادگی نموده؟ کدام دولت از اینچنین کابینه بی‌ثباتی برخوردار بوده به ‌طوری که دوره عمر وزیران دولت در این دو دوره از کشورهای عراق و افغانستان در دوران بحرانی جنگ نیز کمتر بوده است. مگر سازمان بازرسی و خود مجلس محترم پرونده سنگین تخلفات قانونی دولت را بارها مطرح نکرده است؟ مگر جمیع اقتصاددانان آشفتگی و انهدام اقتصاد را ناشی از بی‌تدبیری دولت نمی‌دانند؟ مگر اختلاس باور نکردنی سه هزار میلیاردی در همین دولت اتفاق نیفتاده؟ مگر حجم تحریم‌ها و تهدیدات قدرت‌های خارجی در همین دولت و به واسطه تصمیمات نسنجده همین سیاستمداران به اوج نرسیده؟ مگر نابسامانی نظام اداری ناشی از انحلال سازمان مدیریت حاصل تفکرات آقایان نبوده؟‌ بودجه‌ریزی که متعارف‌ترین امور بوده کجا چنین وخامتی داشته؟ مگر رواج بی‌اخلاقی در عرصه سیاست و فرهنگ قبل از این دولت از چنین سابقه برخوردار بوده؟ و …»

با این حال سایت الف جانب احتیاط را نگاه داشته و نوشته است که انتشار این یادداشت «الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.»

این در حالی است که احمدی‌نژاد دیروز خطاب به مخالفان خود درون حاکمیت گفت: «درست است كه با بنده مخالف هستید اما مرا ملت ایران انتخاب كرده است و اگر زنده باشم تا پایان دوره دهم ریاست جمهوری باید مرا تحمل كنید.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates