03.02.2012

سفر زمینی زائران ایرانی به سوریه ممنوع شد

بی‌بی‌سی: در پی گروگانگیری شماری از شهروندان ایرانی در سوریه، محمود صادقی، رئیس پلیس گذرنامه و اتباع بیگانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، گفته است که از روز جمعه، ۱۴ بهمن (۳ فوریه)، “خروج زائران ایرانی به مقصد سوریه از طریق مرزهای زمینی ممنوع است” و به زائران توصیه کرده است با سفرهای هوایی و در قالب کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت به آن کشور عزیمت کنند.

از زمان تشدید بحران سیاسی در سوریه، گزارش هایی از واکنش منفی مخالفان حکومت آن کشور نسبت به شهروندان جمهوری اسلامی منتشر شده و در ماه های اخیر، گزارش شده است که دست کم ۲۹ ایرانی، که بسیاری از آنان سرنشینان مرد اتوبوس های مسافربری ایرانی بوده اند، در سوریه ربوده شده اند.

بامداد جمعه نیز تلویزیون عرب زبان العربیه در خبری گفت که شش ایرانی دیگر نیز در سوریه ربوده شده اند اما این خبر هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

دولت ایران از معدود دولت های حامی حکومت فعلی سوریه در منطقه است و برخی از معترضان سوری گفته اند که ماموران اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در سرکوب خونین تظاهرات مردم سوریه شرکت دارند هر چند مقامات ایرانی این اتهام را تکذیب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای صادقی در مصاحبه روز جمعه خود با این خبرگزاری گفته است: “با توجه به اقدامات گروه های تروریستی و معاند، نیروی انتظامی از امروز از سفرهای زمینی زائران به سوریه جلوگیری می کند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates