03.02.2012

ژنرال گانتز:اسرائیل باید آمادۀ حمله به ایران باشد

من‌وتو: ژنرال بنی گانتز، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته است که این کشور باید توان نظامی خود را تقویت کند و در صورت شکست مجازات های اقتصادی در ترغیب ایران به چشم پوشی از برنامۀ اتمی اش، آمادۀ حمله به تأسیسات اتمی این کشور باشد.

رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اضافه کرده است که کشورش باید آمادۀ حملۀ نظامی به ایران باشد، زیرا، تهران می تواند تا یک سال دیگر به سلاح اتمی دست یابد.

رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل که این سخنان را در کنفرانسی بین المللی در دانشگاه تل آویو ایراد می کرد، همچنین گفت که تردیدی نیست که رهبران ایران در پی تولید جنگ افزار اتمی هستند.

جیمز کلاپر مدیر سرویس های اطلاعاتی آمریکا سه شنبه گذشته در سنای این کشور گفت : هر چند ایران می کوشد که به توانایی تولید سلاح اتمی دست یابد، اما، هنوز بر سر ساختن بمب اتمی تصمیم گیری نکرده است.

دیروز یک گروه سیاسی با نفوذ در آمریکا از این کشور خواست که دویست بمب قدرتمند “بونکرشکن” و دو یا سه فروند هواپیمای سوخت گیری در آسمان در اختیار دولت اسرائیل بگذارد. با این حال، اسرائیل انواع مختلفی از بمب های “بونکرشکن” و همچنین دوازده فروند هواپیمای سوخت گیری در اختیار دارد.

گروه های طرفدار اسرائیل در آمریکا معتقدند که ایران زمانی حاضر به همکاری و مذاکرۀ جدی بر سر برنامۀ اتمی اش خواهد بود که بداند علاوه بر آمریکا، اسرائیل نیز از توانایی نظامی لازم برای حملۀ به تأسیسات اتمی ایران برخوردار است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تازگی در پیامی به نمایندگان مجلس این کشور گفته است که تنها ترکیبی از تحریم های فلج کننده و تهدید نظامی جدی می تواند ایران را به مذاکره و چشم پوشی از برنامۀ اتمی اش ترغیب کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates