05.02.2012

نوری‌زاد: نامه‌های من آزادی نیست، هیاهوی پیش از اعدام است

خودنویس: محمد نوری‌زاد در تازه‌ترین نامه‌اش خطاب به خامنه‌ای نوشته که «شاید بفرمایید آیا این آزادی نیست که تو هرهفته سخنان شرم‌آور می‌پراکنی؟ اسم این آزادی نیست، اسمش هیاهوی پیش از مرگ یک محکوم به اعدام است.»

محمد نوری‌زاد بیست و یکمین نامه سرگشاده خود را خطاب به رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

وی در بخشی از نامه‌اش نوشته است: «شاید بفرمایید آیا این آزادی نیست که تو- نوری‌زاد – هرهفته سخنان شرم‌آور می‌پراکنی؟ که می‌گویم: من آقا جان، جانم را کف دست گرفته‌ام. مأموران شما پلیدترین رفتارها را با من و خانواده‌ام پرداخته‌اند. من چیزی برای ازدست ندارم. من و خانواده‌ام خود را مهیای همه‌ی آسیب‌ها ساخته‌ایم. کسی که به استقبال یک چنین سرنوشتی شتافته، این مقدار آزادی را از حلقوم حاکمان بیرون می‌کشد. اسم این آزادی نیست. اسمش هیاهوی پیش از مرگ یک محکوم به اعدام است.»

نوری‌زاد در این نامه به مقایسه خامنه‌ای و خاتمی پرداخته و گفته است که خاتمی «خواستنی‌تر» از خامنه‌ای است.

این مستندساز در بخشی از نامه خود آورده است: « پولهای تریلیاردی این مردم است به دستورو فرمان وخواست شما به سمت افغانستان وحزب الله و لبنان و سوریه و هزارجای دیگر سرازیرشده. ایرادی نداشت اگر مردم ایران می‌دانستند پولشان به فرمان شما به چه منظوری و به کجاها رفته و می‌رود. حضرت علی(ع) اگر بجای شما بود حتماً فهرستی از جابجایی پول مردم را منتشر می‌کرد و رضایتشان را جویا می‌شد. شما نمی‌دانم چرا به این مهم دست نمی‌برید؟»

وی با بیان این‌که «متأسفانه کشوری دراین جهان مشتاق شما نیست» ادامه داده است: «مگرقرار نبود آوازه انقلاب ما را جهانیان بشنوند و مشتاق ما شوند؟ خوب بسم الله، این جهان و این ما و این رهبرفکری ما. رهبر ما برای این ارتباط کجا باید برود؟ واساساً کجا راهش می‌دهند؟ جایی غیر از چین و روسیه آیا؟ که از پول ما کیسه‌ها پرکرده‌اند؟ همین چین و روسیه آیا به سخنانی مشتاقند که ما بیرقش کرده‌ایم؟ یا به پول‌های بی‌زبان توی جیبِ ما؟»

متن کامل بیست و یکمین نامه نوری‌زاد به خامنه‌ای را اینجا بخوانید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates