09.02.2012

به هدف مقابله با اسرائیل انجام گرفت: رزمایش مشترک سپاه قدس و هواداران جمهوری اسلامی در حومه کرج

العربیه: یک منبع موثق در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران به العربیه اعلام کرد ” سپاه قدس ” شاخه خارجی سپاه از دو روز پیش و به طور مخفیانه و بدون اعلام قبلی رزمایشی را با هدف بسیج کردن نیروهای خارجی طرفدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای در حومه شهر کرج واقع در غرب تهران آغاز نموده است. این منبع به نقل از مسئول ” عملیات برون مرزی و پشتیبانی از گروه های آزادی خواه در جهان ” در سپاه گفته است:” فرمانده سپاه قدس سردار قاسم سلیمانی خود نظارت بر این رزمایش را برعهده دارد.” این رزمایش با مشارکت تعدادی از شهروندان کشورهای عرب همسایه اسرائیل همچون لبنان ، سوریه ، اردن ، فلسطین و مصر برگزار می شود. همچنین این منبع هدف از برگزاری این رزمایش را ” بالا بردن سطح آمادگی داخلی و خارجی کشور برای مقابله با خطرات احتمالی ” اعلام کرده است. به گزارش همین منبع سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران به تعدادی از عناصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که برای ارائه خدمات پشتیبانی اطلاعاتی، امنیتی و مشاوره به رژیم ، بشار اسد در سوریه مستقر هستند دستور داد تا سوریه را ترک کرده و به منطقه بقاع در لبنان منتقل شوند. منبع افزود :” سرلشکر جعفری درباره حضور نیروهای سپاه در سوریه گفت ما در حال حاضر در این کشور حضور نداریم . این رزمایش برای آمادگی و بسیج داخلی و خارجی، مقابله با خطر واقعی علیه ما و منطقه یعنی اسرائیل برگزار می شود.” پیش از این رسانه های گروهی در ایران گزارش هایی مبنی بر اعزام 15 هزار تن از اعضای سپاه قدس به سوریه منتشر کرده بودند اما تهران این مساله را تکذیب کرد. بر اساس این گزارش ایران در حال بررسی گزینه های مختلف برای تضمین نفوذ خود در منطقه است و با گروه های مخالف دولت سوریه در حال تماس است. بنا بر برخی گزارش ها سپاه قدس با یک حزب موسوم به ” سوریه برای همه ” که یک تاجر سوری به نام محمد عزت خطاب آن را رهبری می کند وارد گفت وگو شده است. این حزب راه حل برون رفت از بحران سوریه و تغییر مسالمت آمیز رژیم این کشور را در ارائه کمک های اقتصادی به این کشور و به دور از مداخله نظامی غرب و مبارزات مسلحانه مخالفان می داند. منابع مطلع اعلام کرده اند سپاه پاسداران سرگرم گفت وگو با مخالفان رژیم اسد برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز در چارچوب تلاش برای توقف کشتار مردم سوریه و تضمین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد با هماهنگی روسیه و چین می باشد.

تاثیر تحریم ها بر ایران

نجاح محمد علی کارشناس مسائل ایران در گفتگو با العربیه تاکید کرد تحریم هایی که اخیرا علیه ایران به تصویب رسیده است بر خلاف ادعای مقامات این کشور تاثیر فراوانی بر اقتصاد ایران برجای گذشته است.
او افزود : ” این تحریم ها ارزش واحد پول ایران را در مقابل دلار و دیگر ارزها به شدت پایین آورده است به طوری که بسیاری از بازرگانان ایرانی به گذرگاه های مرزی با عراق از جمله شلمچه ، بصره ، منذریه در کرستان برای تهیه دلار هجوم آورده اند.”

نجاح محمد علی افزود :” بسیاری از شرکت های ایرانی از جمله بخش عمده ای از تاسیسات کشت و صنعت نیشکر در خوزستان تعطیل شده است که با اعتراضات صدها کارگر و کارمند همراه بوده است.”

کارشناس مسائل ایران همچنین به بازداشت های اخیر در اهواز پرداخت و تاکید کرد در حالی که تحریم ها به شکل کامل اجرا نشده است تحولات جاری اعتراض های فراوانی را برانگیخته است.”

به گفته نجاح محمد علی ” جنگ علیه ایران از زمان کشته شدن سردار علیرضا مقدم در یک پایگاه موشکی در نزدیکی تهران وهمچنین کشته شدن چندین دانشمند اتمی ایران عملا آغاز شده است.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates