09.02.2012

اولیا در گفت وبا شفاف: چینی ها از پروژه آزاد راه تهران شمال کنار کشیدند

شفاف: وی با بیان اشاره به نقش مدیریتی دولت در اجرای پروژه ها گفت:مدیریت کلان به دولت برمی گردد و باید بدانیم که با چه منابعی می توانیم کارها را به چه اندازه شروع کنیم. نباید پروژه ها بیش از زمان منطقی طول بکشد چه بسا که از توجیه اقتصادی هم بیفتد. کلان قضایای را دولت باید مدیریت کند. منابعی که در بودجه پیش بینی می شود با تعهداتی که دولت دارد با هم همخوانی ندارد و طبیعتا در این شرایط دولت با مشکل مواجه می شود.
شفاف: علی اکبر اولیا نماینده یزد و صدوق و عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگار شفاف با اشاره به بی نتیجه ماندن پروژه احداث آزاد راه تهران شمال، گفت: نظام برنامه ریزی ها اشکال دارد و فراتر از ظرفیتهای در اختیار برنامه ریزی می کنیم و هرکسی که می رسد پروژه جدیدی را شروع می کند.

وی خاطرنشان کرد: تاحدودی می توان گفت که این مشکلات به فضای بین المللی بستگی دارد و باید مشارکت خارجی را در این پروژه داشته باشیم. تا آنجایی که به صورت دورادور خبر داریم یکی از مشکلات پروژه تهران شمال این است که طرفهای چینی کنار کشیدند البته اطلاعات دقیقی در دست نیست اما تاجایی که اجمالا اطلاع داریم چینی ها از این پروژه کنار کشیدند.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم جلب سرمایه ها و همکاری کشورهای خارجی تصریح کرد: ما نتوانستیم جلب سرمایه گذاری و مشارکت کشورهای خارجی را در کشورمان داشته باشیم. آقایان می گویند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی وجود دارد در حالیکه اینگونه نیست.

اولیا یاد آور شد: مذاکرات و صحبتهایی با طرف چینی شده بود اما آنها انصراف دادند و سرمایه گذاری و همکاریشان را قطع کردند.البته بنیاد مستضعفان نیز به عنوان بخش خصوصی در پروژه احداث آزاد راه تهران شمال حضور داشت اما ظاهرا آنها هم کنار کشیدند.

اولیا اظهارداشت: ما در کشور مشکل منابع داریم و باید منابع را به صورت صحیح و با لحاظ الویت ها هزینه کنیم تا جلب سرمایه داشته باشیم در حالیکه ما در هر دو زمینه مشکل داریم.

وی با بیان اشاره به نقش مدیریتی دولت در اجرای پروژه ها گفت:مدیریت کلان به دولت برمی گردد و باید بدانیم که با چه منابعی می توانیم کارها را به چه اندازه شروع کنیم. نباید پروژه ها بیش از زمان منطقی طول بکشد چه بسا که از توجیه اقتصادی هم بیفتد. کلان قضایای را دولت باید مدیریت کند. منابعی که در بودجه پیش بینی می شود با تعهداتی که دولت دارد با هم همخوانی ندارد و طبیعتا در این شرایط دولت با مشکل مواجه می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates