10.02.2012

مقامهای آمریکایی: تایید همکاری مجاهدین خلق با موساد جهت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

آلفرد: ان بی سی: همکاری مجاهدین خلق و موساد در ترور دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران

شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز خبر داده است که چند مقام آمریکایی، دست داشتن مجاهدین خلق و موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را تایید کرده‌اند (+). این مقامها که نامشان فاش نشده است تایید کرده‌اند که ترورها توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با کمک مالی، آموزشی و تسلیحاتی سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) صورت گرفته است.

ان بی سی مینوسید: «مجاهدین خلق برای مدتهای مدیدی است که در فهرست گروههای تروریستی خارجی منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا قرار دارند. این حملات از سال ۲۰۰۷ تاکنون موجب مرگ ۵ دست‌اندکار برنامه هسته‌ای ایران شده است. این مقامها میگویند دولت آمریکا از ترورها مطلع است اما نقشی در آنها ندارد.»

خوب همانطور که قبلا هم در مطلبی با عنوان «چه کسی دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران را ترور میکند و چرا؟» توضیح داده بودم، دخالت مجاهدین خلق و یا برخی از گروههای اپوزیسون جدایی طلب داخل کشور نظیر طیفی از کردها یا بلوچها در این ترورها اصلا بعید نیست. زیرا هم موساد و هم این گروهها، دشمن سرسخت جمهوری اسلامی هستند و از طرفی امکان فعالیت مستقیم ماموران موساد در ایران عملا وجود ندارد و لذا منطقی به نظر میرسد که موساد و مجاهدین خلق یا دیگر گروهها با یکدیگر همکاری کنند. موساد حمایت مالی و اطلاعاتی میکند و از آن طرف گروههای مخالف رژیم از جمله مجاهدین خلق، عملیات را اجرا میکنند. برخی از اهداف و علل اصلی این ترورها عبارتند از:

۱- صدمه به برنامه هسته‌ای ایران و کند کردن پیشرفت کار آن جهت خرید زمان برای پیش بردن دیپلماسی یا تعویق حمله نظامی.

۲- ایجاد فضای رعب و وحشت در میان دستندرکاران برنامه هسته‌ای ایران، افزایش هزینه فعالیت در این زمینه برای آنها و نیز کاهش شمار محققان احتمالی که قصد پیوستن به این برنامه را دارند.

۳- نشان دادن ایران به عنوانی کشوری بی ثبات و تحقیر و ضعیف نشان دادن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی.

۴- تحریک جمهوری اسلامی به اقدام متقابل جهت تلافی کردن ترورها به منظور مجاب کردن کشورهای غربی به ویژه آمریکا به حمله نظامی علیه ایران.

مطلب مرتبط:

چه کسی دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران را ترور میکند و چرا؟

احتمال حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران در ماههای آینده بسیار بالاست

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates