12.02.2012

اتحادیۀ عرب خواستاراعزام نیروهای سازمان ملل متحد به سوریه شد

رادیوفرانسه: وزیران امورخارجۀ اتحادیۀ عرب خواستار اعزام نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد به سوریه شدند و به مأموریت ناظران این اتحادیه در سوریه پایان دادند. اتحادیۀ عرب افزون بر این از کلیۀ کشورهای عضو می خواهد به هرگونه همکاری دیپلماتیک با نمایندگان رژیم سوریه پایان دهند.

در بخشی از بیانیه ای که در پایان نشست امروز (یکشنبه) در قاهره منتشر شد می خوانیم اتحادیۀ عرب خواستار اعزام سربازان سازمان ملل متحد به سوریه است.
وزیران امورخارجۀ کشورهای عضو این اتحادیه افزون بر این به مأموریت ناظران اتحادیۀ عرب در سوریه پایان دادند واز شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند با تصویب قطعنامه ای به ایجاد یک نیروی حافظ صلح برای اعزام به سوریه اقدام کند.
در این نیروی پاسدار صلح، نیروهای سازمان ملل و کشورهای عرب حضور خواهند داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه، وزیران امورخارجۀ اتحادیۀ عرب از پیشنهاد تونس نیز مبنی بر تشکیل کنفرانسی زیر عنوان «کنفرانس دوستان سوریه» در تونس در ٢٤ فوریه استقبال کردند.
اتحادیۀ عرب در عین حال از کلیۀ کشورهای عضو می خواهد به هرگونه همکاری دیپلماتیک با نمایندگان رژیم سوریه پایان دهند.

پیش از نشست امروز وزیران امورخارجۀ اتحادیۀ عرب از قاهره گزارش رسیده بود که ژنرال سودانی محمد احمد مصطفی الدبی- رئیس ناظران اعزامی اتحادیۀ عرب به سوریه، از مقام خود کناره گیری کرده و دبیر کل اتحادیۀ عرب استعفای او پذیرفته است.

در واتیکان، پاپ بندیکت شانزدهم- رهبر کاتولیک های جهان، امروز از رژیم سوریه خواست بدون درنگ با اپوزیسیون این کشور به گفتگو بنشیند و به مطالبات مردم خود پاسخی مساعد دهد.

خبرگزاری فرانسه در پایان یکی از گزارش های خود در مورد سوریه یادآوری می کند که از اواسط ماه مارس سال میلادی گذشته تا به امروز بیش از ٦٠٠٠ نفر قربانی سرکوب مردم از سوی رژیم یا دیگر اشکال خشونت در این کشور شده اند.

سرانجام این که اخوان المسلمین اردن امروز خواستار جهاد علیه رژیم بشار اسد- رئیس جمهوری سوریه شد و همۀ مسلمانان را به پشتیبانی از ارتش سوریۀ آزاد فراخواند.
در بیانیۀ اخوان المسلمین اردن، از مسلمانان خواسته شده است که ارتش سوریۀ آزاد را در مقابله با تجاوز نیروهای جنایتکار و بی رحم رژیم دمشق یاری دهند.

ایمن الظواهری، رهبر سازمان تروریستی القاعده، نیز در یک پیام ویدئویی ضمن تشویق مردم سوریه به ادامۀ مبارزه با رژیم از مسلمانان جهان خواسته است که مردم سوریه را در این رویاروئی و مبارزه یاری دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates