13.02.2012

دانشگاه آزاد همچنان بی رئیس: کمیته آشتی کنان هم هاشمی را به امضای حکم دانشجو مجاب نکرد

شفاف: آیت الله هاشمی رفسنجانی باز هم حکم فرهاد دانشجو را امضا نکرد تا ماجرای دانشگاه آزاد و رئیسش ادامه دار شود. بعد از لغو مکرر جلسات کمیته آشتی کنان دولتی‌ها با هاشمی رفسنجانی، بالاخره اولین نشست مشترک هیات پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مذاکره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار شد که نتیجه‌ای نداشت تا تصمیم‌گیری به برگزاری جلسه دوم منتهی شود. ایستادگی هاشمی‌رفسنجانی بر موضع خود…

شفاف: آیت الله هاشمی رفسنجانی باز هم حکم فرهاد دانشجو را امضا نکرد تا ماجرای دانشگاه آزاد و رئیسش ادامه دار شود. بعد از لغو مکرر جلسات کمیته آشتی کنان دولتی‌ها با هاشمی رفسنجانی، بالاخره اولین نشست مشترک هیات پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مذاکره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار شد که نتیجه‌ای نداشت تا تصمیم‌گیری به برگزاری جلسه دوم منتهی شود.

ایستادگی هاشمی‌رفسنجانی بر موضع خود نسبت به شرایط انتخاب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حالی منجر به حضور روز گذشته هیات پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که برای دومین بار انتظار دولتی‌ها، رسانه‌های نزدیک دولت و برخی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای امضای حکم فرهاد دانشجو در این زمینه برآورده نشد و تصمیم‌گیری برای واقعه مورد انتظار آن‌ها یعنی امضای حکم ریاست دانشجو به هفته آینده موکول شد.

نکته جالب اینجاست که هنوز هیچ اطلاع موثقی از آنچه در جلسه گذشت در دسترس نیست و هیچ یک از اعضای هیات ۵ نفره متشکل از حجت‌الاسلام محمد محمدیان، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، علی‌اکبر ولایتی عضو شورا و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام محسن قمی و مخبر دزفولی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بعد از جلسه اظهار نظری نکرده است.

این در حالی است که روز گذشته خبرگزاری فارس پیش از برگزاری این جلسه به نقل از یکی از اعضای این کمیته پنج نفره اعلام کرد: «در این جلسه قطعا تکلیف امضای حکم رییس جدید دانشگاه آزاد روشن می‌شود و در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد».

از سوی دیگر بنا بر شهادت اخبار، تشکیل هیاتی از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مذاکره با هاشمی‌رفسنجانی در جلسه هفته گذشته نتوانست انتظار اعضای دولتی هیات امنا که‌‌ همان تعیین ضرب‌الاجلی برای امضای حکم دانشجو بود را برآورده کند و باز هم زمینه را برای نارضایتی دولتی‌ها از شرایط موجود فراهم کرد.

در هر حال تنها اظهار نظر رسمی را بعد از جلسه روز گذشته، حمید میرزاده، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که علاوه بر هیات پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه حضور داشت، مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه جلسه، جلسه مفاهمه میان دو طرف بود و راهکارهایی مطرح و قرار شد در جلسه آینده تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، گفت: «در این جلسه بحثی درباره بررسی پیش‌شرط‌های آیت‌الله هاشمی مطرح نبود بلکه گزارشی از سوی اعضای منتخب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد مطرح شد و قرار بر آن شد که بر پایه توافقی که میان دو طرف صورت گرفت، راهکار‌ها در جلسه آینده مطرح شود و تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.»

و به این ترتیب دانشگاه آزاد برای رئیس دار شدن همچنان محتاج یک امضا مانده است. امضایی که معلوم نیست سرانجام پای حکم فرهاد دانشو خواهد خورد یا خیر؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates