20.02.2012

فرمانده كل سپاه: مسئوليت برهم‌زدن امنيت تنگه هرمز بر عهده کشورهاي متجاوز است

عصرایران: جعفري با اشاره به جايگاه رزمايش‌هاي اخير نيروي زميني سپاه در دکترين دفاعي نيروهاي مسلح يادآور شد: اين تمرين‌ها در واقع طراحي‌هاي دفاعي در سواحل خليج فارس است که تهديدات دشمنان عليه جمهوري اسلامي بيشتر از آنجا محتمل است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران پاسدار امنيت تنگه هرمز است و مسئوليت هرگونه بر هم زدن اين امنيت بر عهده کشورهاي متجاوز است.

به گزارش ايسنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد‌علي جعفري در حاشيه برگزاري مرحله اصلي رزمايش “والفجر” نيروي زميني سپاه در منطقه عمومي يزد، گفت: اين رزمايش، سومين رزمايش از سلسله رزمايش‌هاي تخصصي نيروي زميني سپاه است و در جاي‌جاي ايران اسلامي تمامي يگان‌هاي اين نيرو متناسب با تهديدات احتمالي تمرين‌هاي خود را انجام مي‌دهند.

وي اضافه كرد: اين رزمايش‌ها عمق استراتژيک جمهوري اسلامي را در برابر تهديدهاي احتمالي نشان ‌مي‌دهد و از بابت اين آمادگي در تمامي يگان‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خداوند متعال را شاکريم.

فرمانده كل سپاه با بيان اينکه “وضعيت آمادگي نيروهاي ما توان بازدارندگي بسيار گسترده‌اي در برابر دشمنان براي ما به همراه داشته است”، تصريح کرد: با وجود تمام مخالفت‌ها و تهديدات استکبار جهاني و صهيونيسم عليه ملت ايران، ما هرگونه خطري را منتفي نمي‌دانيم و به حفظ آمادگي نيروها مي‌پردازيم.

جعفري خاطرنشان کرد: طراحي تاکتيک‌هاي اين رزمايش‌ها به دنبال تجربياتي است که آمريکا در کشورهاي همسايه داشته و پس از رصد دقيق کليه اقدامات، به منظور خنثي‌سازي آن انجام شده است. هرچند ما در اين رزمايش‌ها تنها بخش کوچکي از توانمندي‌هاي سپاه را به نمايش گذاشته‌ايم، اما همين ميزان هم نشانگر اقتدار جمهوري اسلامي است.

وي، انتقال تجربيات دفاع مقدس به نسل جوان و نيروهاي بسيجي را از مهمترين اهداف برگزاري اين رزمايش خواند و تاکيد کرد: انتقال اينگونه تجربيات به جز تمرين ميداني، از راه‌هاي ديگر ممکن نيست.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه “دشمنان به توان گسترده کمي و کيفي نيروهاي مسلح ما در عرصه‌هاي دفاعي اذعان دارند”، اظهار كرد: اين توانمندي، از تلفيق نيروي انساني مومن، انقلابي و شجاع با تجهيزات و امکاناتي است که به برکت انقلاب و توانمندي‌هاي بومي و داخلي توسعه يافته و قدرت بي‌نظيري را در اختيار نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار مي‌دهد.

جعفري با اشاره به جايگاه رزمايش‌هاي اخير نيروي زميني سپاه در دکترين دفاعي نيروهاي مسلح يادآور شد: اين تمرين‌ها در واقع طراحي‌هاي دفاعي در سواحل خليج فارس است که تهديدات دشمنان عليه جمهوري اسلامي بيشتر از آنجا محتمل است.

وي افزود: دشمن توانايي کوچک‌ترين تعرضي را به خاک عزيز کشورمان ندارد، چه رسد به اين‌که کوير مرکزي را مورد تعرض قرار دهد، اما به هرحال استان‌هاي جنوبي کشورمان همچون استان‌هاي فارس، يزد، خوزستان، کرمان و هرمزگان عمق استراتژيک دفاع ما در برابر دشمن محسوب مي‌شوند.

فرمانده کل سپاه در پايان، پيام رزمايش “والفجر” را آمادگي صددرصدي نيروهاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران به منظور حفظ امنيت و آرامش کشورمان و کشورهاي منطقه دانست و تاکيد کرد: جمهوري اسلامي خود را مسئول امنيت کشور خودمان و همچنين کشورهاي مسلمان همسايه و حاشيه جنوبي خليج فارس مي‌داند. ما پاسدار امنيت تنگه هرمز هستيم و مسئوليت برهم زدن اين امنيت بر عهده کشورهاي متجاوز است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates