28.02.2012

۱۶ میلیارد تومان هزینه انتخاباتی جبهه متحد؛ سال ۸۸ ناموس نظام زیر سوال رفت

خودنویس: پس از افشای کمک ۴۵۰ میلیونی به ستاد جبهه پایداری بخشی از هزینه های ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایی هم رو شد.افشای این هزینه ها البته نه از سوی مخالفان جبهه پایداری بلکه از طرف یکی ازغضنفرهای جامعه روحانیت مبارز بوده است. سعید قاسمی که به تندروی دربین خود اصول‌گرایان مشهور است با بیان اینکه درحوادث پس از انتخابات سال ۸۸ ناموس نظام زیر سوال رفت، گفت: «قم چرا صدایت در آن زمان رسا نبود.»

پس از افشای کمک ۴۵۰ میلیونی به ستاد جبهه پایداری بخشی از هزینه های ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایی هم رو شد. افشای این هزینه ها البته نه از سوی مخالفان جبهه متحد بلکه از طرف یکی از«غضنفر»های جامعه روحانیت مبارز بوده است. جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد که جبهه متحد اصول‌گرایان هزینه مورد نیاز برای تبلیغات فهرست خود را ۱۶ میلیارد تومان برآورد کرده است.

این افشاگری شجونی عضو جامعه روحانیت مبارزدر حالی است که مدیریت جبهه متحد اصول‌گرایی با محمدرضا مهدوی کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است.

صادق محصولی وزیرمیلیاردی احمدی‌نژاد هم که معمولا قلیل‌المصاحبه است پس از بازتاب‌های گسترده خمس ۴۵۰ ملییون تومانی‌اش به مصاحبه پرداخته و سعی کرده خود را ساده زیست جلوه دهد. محصولی درتلافی افشاگری مطهری کنایه‌ای را نیز نثار او کرده و از دو ویلای او درشمیران گفته است.

صادق محصولی وزیرمیلیاردر احمدی‌نژاد که اسپانسرمالی جبهه پایداری به مدیریت محمدتقی مصباح یزدی است، گفته که دامادش چون پول اجاره خانه نداشته درپارکینگ خانه آنها ساکن شده است. وزیر میلیاردر احمدی‌نژاد همچنین به مطهری گفته است: «خانواده شما دوخونه ویلایی تو شمیران داشتند که خود شما مرا آنجاها بردید.»

حامیان جبهه پایداری برای اینکه افشاگری مطهری درباره کمک ۴۵۰ میلیونی صادق محصولی به این جبهه را جبران کنند اقدام به انتشار خبرهایی درباره فعالیت اقتصادی عموزاده‌های او کرده‌اند.

مطهری نیز تائید کرده که چند نفر از عموزاده‌های او به سرعت درفعالیت‌های اقتصادی رشد کرده‌اند، و بدون استفاده از نام پدر او نمی‌توانستند تا این حد درفعالیت های اقتصادی خود پیشرفت کنند.

عبارت «ساندیس‌خور» مطهری درباره تجمع کنندگان مقابل مجلس نیز ضمیر مرجع خود را پیدا کرده و بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفته که از علی مطهری شکایت می‌کند. مطهری البته همچنان براظهارت خود تاکید کرده و تجمع‌کنندگان مقابل مجلس پس از تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد را اراذل و اوباش خوانده است.

مناظره‌های انتخاباتی جایی است که اصول‌گرایان پته یکدیگر را روی آب می‌ریزند و دریکی از این مناظره‌ها هم علی عسگری روحانی اصولگرای نزدیک به هاشمی گفته که مهرداد بذرپاش مشاور سابق احمدی‌نژاد براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس در زاگرس خودرو تخلف مالی داشته است.

نسل سوم قنداقه‌ای‌ های امام زمان
دیروز اعضای جبهه پایداری درهمایشی دور هم جمع شدند تا بر دیگر اصولگرایان بتازند. سعید قاسمی که به تندروی دربین خود اصول‌گرایان مشهور است دراین همایش گفت: «ای امام امروز نسل سوم قنداقه‌ای‌هایت آمده‌اند تا برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.»

قاسمی همچنین با بیان اینکه درحوادث پس از انتخابات سال ۸۸ ناموس نظام زیر سوال رفت، گفت: «قم چرا صدایت در آن زمان رسا نبود.»

روح الله حسینیان هم دراین همایش گفت: «عده‌ای مانند عصر دایناسور‌ها با مردم حرف می‌زنند و برای عقل و شعور مردم احترام قائل نیستند.»

با وجود این هجمه‌های تند اصول‌گرایان علیه یکدیگر حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، همچنان رویای فهرست واحد اصول‌گرایان را دارد.

پیشنهاد شریعتمداری برای حذف ۲۵ کاندیدای جبهه متحد و جبهه پایداری و ارائه لیست ۳۰ نفره به دربسته خورد، اما با این وجود روزنامه کیهان برای اینکه اصول‌گرایان را متحد نشان دهد درخبری نوشت که حتی مصباح یزدی و مهدوی کنی هم به فهرست انتخاباتی مورد حمایت خودشان، به طور کامل رای نمی‌دهند. مهدوی کنی اما به این خبر کیهان را کم لطفی دانست.

دعوا درقم
شهرقم اگر چه ۳ نماینده درمجلس دارد اما حضور علی لاریجانی رئیس مجلس دراین حوزه انتخابیه و همچنین حضورروحانیون بلند پایه انتخابات این شهر را نیز حساس کرده است.

درحالی که جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و جامعه روحانیت مبارز مشهور به جامعتین علی لاریجانی و محمد رضا آشتیانی را به عنوان کاندیداهای خود معرفی کرده بودند. محمدی یزدی که خود دبیر جامعه مدرسین است دراقدامی غیرمتعارف ازکاندیداتوری مجتبی ذوالنور روحانی تندروی حامی رهبری حمایت کرده است.

براساس اعلام سایتهای اصول‌گرا حمایت یزدی از ذوالنور در حالی است که اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی دو جلسه در مورد معرفی وی به توافق نرسیدند و در جلسه دوم تنها ۹ نفر از اعضای جامعه نسبت به معرفی ذوالنور نظر مثبت داشتند.

همچنین حمایت تشکل های روحانی قم ازآشتیانی درحالی است که محسن آشتیانی پسر او درارتباط با تهیه و توزیع سی دی ظهور که اصول‌گرایان آن را به حامیان مشایی نسبت می‌دادند دستگیر شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates