29.02.2012

جدال بر سر دانشگاه آزاد با پاتک هاشمی وارد مرحله‌ی تازه‌ای شد

خودنویس: کشمکش‌ها بر سر تصاحب دانشگاه آزاد مابین اکبر هاشمی رفسنجانی و «دولت احمدی‌نژاد به همراه دفتر رهبری»، همچنان ادامه دارد و در آخرین پرده از این منازعه، هیات موسس این دانشگاه به ریاست هاشمی بیانیه‌ی تند و تیزی علیه دولتی‌ها منتشر کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از انتصاب فرهاد دانشجو به ریاست این دانشگاه، هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات موسس این دانشگاه حاضر به امضای حکم وی نشد و هر روز سنگ اندازی کرد؛ از طرفی دولتی‌ها و دفتر رهبری هم بیکار ننشتند و سعی کردند از راه‌های دیگری حکم فرهاد دانشجو را برای ریاست دانشگاه آزاد امضاء کنند.

در واقع پس از امتناع هاشمی از امضای حکم آقای دانشجو، شورای عالی انقلاب فرهنگی (به ریاست احمدی‌نژاد) تغییرات تازه‌ای در اساسنامه دانشگاه ایجاد کرد تا حکم فرهاد دانشجو مستلزم امضای هاشمی نباشد؛ و در نهایت این حکم هم توسط وزیر علوم که برادر فرهاد دانشجوست امضاء شد.

بعد از امضای این حکم تیم مخالف هاشمی دست به‌کار شد و سریعا مراسم معارفه‌ای را با حضور مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد احمدی‌نژاد، محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبر ایران در این دانشگاه، به همراه شاخص‌ترین فرد، یعنی سردار وحید (رییس دفتر خامنه‌ای) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار کرد.

اما هنوز ساعاتی از برگزاری این مراسم نگذشته بود که هیات موسس دانشگاه آزاد (به ریاست هاشمی رفسنجانی) پاسخ تند و تیزی به این اقدام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر این هیات ضمن اعتراض شدید به اجرای حکم ریاست دانشجو، طی اطلاعیه‌ای اعتراض خود را نسبت به روند انتخاب رییس جدید دانشگاه آزاد اعلام کرد.

هیات موسس همچنین در اطلاعیه خود تاکید کرده که اقدام کامران دانشجو وزیر علوم برای صدور حکم برادرش فرهاد دانشجو به عنوان رییس دانشگاه آزاد به دلیل روند غیرقانونی طی شده «فاقد اعتبار و وجاهت قانونی و مخالف اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی» است.

به‌نظر می‌رسد با بیانیه تند هیات موسس دانشگاه آزاد، که با پاسخ وزارت علوم نیز روبرو شد، جدال و کشمکش بر سر تصاحب دانشگاه آزاد در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

گفتنی است وزارت علوم در پاسخ به این اعتراض، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعتراض هیات موسس «به هیچ وجه وجاهت قانونی» ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates