03.03.2012

باشگاه خبرنگاران جوان فاش کرد: ترفند رسانه‌های جمهوری اسلامی در انتخابات

«باشگاه خبرنگاران جوان» در گزارشی٬ نمونه‌ای از ترفند‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جمهوری اسلامی در تعمیم جمعیت رای‌دهندگان حدود ۵۰۰ شعبه رای‌گیری به ۴۶ هزار شعبه اخذ رای دیگر را فاش کرد.

این سایت خبری روز شنبه (۱۳ اسفند) در گزارشی اعلام کرد گزارش تصویری خبرگزاری فارس از یکی از شعب اخذ رای در تهران متعلق به شعبه اخذ رای در خوابگاه دانشگاه «امام صادق» بوده است.

خبرگزاری فارس روز گذشته در گزارشی تصویری از صندوق رای مستقر در خوابگاه این دانشگاه ادعا کرده بود که این تصاویر مربوط به «حضور مردم» در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

در تصاویر منتشر شده از سوی فارس حضور نیرو‌های ارزشی و بسیجی در دانشگاه «امام صادق» که یکی از دانشگاه‌های حکومتی به شمار می‌رود آن‌ هم مقابل دوربین صدا و سیما به خوبی دیده می‌شود.

این گزارش تصویری آن بخش از گفته‌های تحریم کنندگان انتخابات را که می‌گویند جمهوری اسلامی با سازماندهی نیرو‌های خود در برخی شعب‌ خاص رای‌گیری و فیلمبرداری از آنها تلاش می‌کند انتخابات را به سایر شعب اخذ رای تعمیم دهد ثابت می‌کند.

در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۴۷ هزار شعب اخذ رای پیش‌ببنی شده بود که رسانه‌های محافظه‌کار در خوش‌بینانه‌ترین حالت٬ از ۵۰۰ شعبه اخذ رای گزارش خبری و تصویری تهیه و منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس که به عنوان یکی از بازو‌های رسانه‌ای سپاه پاسداران عمل می‌کند روز گذشته با تلفیق٬ تکرار و انتخاب جهت‌دار تصاویر رای‌گیری٬ تلاش کرد انتخابات ۱۲ اسفند را «پرشور» نشان بدهد.

این خبرگزاری از انتخابات روز گذشته (جمعه ۱۲ اسفند) حدود ۳۰ گزارش تصویری بدون آنکه به نام شعب اخذ رای اشاره‌ای کند٬ منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس همچنین تصاویر تهیه شده از چندین شعب سازماندهی شده را به صورت ترکیبی لابلای تصاویری از شعب‌ خلوت گنجانده تا آنها را «شلوغ» نشان دهد.

این خبرگزاری تصاویر مربوط به رای دادن گروهی از بسیجی‌ها و نیرو‌های حزب‌اللهی در صندوق مستقر در خوابگاه دانشگاه «امام صادق» را نیز بارها در دیگر گزارش‌‌های تصویری خود تکرار کرده است.

این ترفند‌های رسانه‌ای به منظور تحقق خواسته علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه مبنی بر اعلام حضور ۶۵ درصدی رای‌دهندگان در پای صندوق‌های رای صورت گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates