03.03.2012

به من‍ظور افزایش غیرواقعی شمار رای‌دهندگان صورت گرفت: دست‌کاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آمار در انتخابات

سایت «بازتاب امروز» نوشته استانداری تهران آمار واجدین شرایط در انتخابات مجلس نهم را حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمتر از واجدین شرایط در انتخابات آخرین دوره ریاست جمهوری اعلام کرده است.

این سایت روز شنبه (۱۳ اسفند) نوشته است: «این کاهش چه از روی اشتباه و چه با نیت خیر و در راستای نشان دادن افزایش مشارکت مردم انجام شده باشد، از نظر آماری قابل توجیه نیست.»

«بازتاب امروز» در گزارش خود آورده تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس نهم در استان‌های تهران و البرز در حالی شش میلیون و ۳۴۵ هزار نفر اعلام شده که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در حدود هشت میلیون و ۸۰۰ نفر هزار نفر اعلام شده بود.

این سایت در ادامه از مقام‌های دولتی خواسته توضیح دهند: «آیا اتفاقی در استان تهران و کرج افتاده که در دو سال گذشته دو میلیون و ۴۵۰ نفر در این دو استان از واجد شرایط بودن حذف شده‌اند؟»

به نظر می‌رسد مقام‌های جمهوری اسلامی با کاهش آمار واجدین شرایط در این دو استان خواسته‌اند نرخ مشارکت در نهمین دوره انتخابات را از این طریق بالا ببرند.

مقام‌های جمهوری اسلامی در این دوره از انتخابات به جای تقلب در آمار واقعی رای‌دهندگان٬ در آمار کل واجدین شرایط استان‌های تهران و البرز دست‌ برده‌اند تا نرخ مشارکت را بیشتر نشان داده باشند.

در این روش از تقلب٬ آمار کل واجدین شرایط رای دادن پایین‌تر از آمار واقعی اعلام می‌شود تا آمار تحریم کنندگان انتخابات کمتر از میزان واقعی نشان داده شود.

مصطفی محمدنجار٬ وزیر کشور براساس همین آمار روز شنبه (۱۳ اسفند) ادعا کرد که نرخ مشارکت در تهران ۵۲ درصد بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates