05.03.2012

ایران انتخابات را به مثابه آزمون اثبات وفاداری برگزار کرد

سفارت بریتانیا در تهران: وزیر امور خارجه بریتانیا: « حاکمیت ایران این انتخابات را به مثابه آزمونی برای اثبات وفاداری به نظام تلقی کرده است و نه فرصتی برای مردم تا نمایندگان خود را آزادانه انتخاب کنند.»
ویلیام هیگ

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا طی اظهار نظری درباره انتخابات مجلس ایران روز جمعه گفت: «از مدتی قبل مشخص بود که این انتخابات، انتخاباتی آزاد و منصفانه نیست. حاکمیت ایران این انتخابات را به مثابه آزمونی برای اثبات وفاداری به نظام تلقی کرده است و نه فرصتی برای مردم تا نمایندگان خود را آزادانه انتخاب کنند.

فضای وحشت و ترس که محصول سرکوب صدای مخالفان از سال ۲۰۰۹ تا کنون است، همچنان ادامه دارد. تشدید نظارت بر صلاحیت نامزدها و تداوم سرکوب منتقدان، از جمله ادامه بازداشت خانگی دو تن از رهبران مخالفان از ماه فوریه ۲۰۱۱، دامنه انتخاب نامزدها را در این انتخابات محدود کرده بود. تحت چنین شرایطی جای شگفتی نیست که اغلب اعضای جناح اصلاح‌طلب عدم شرکت در انتخابات را ترجیح بدهند و انتخابات تا رقابتی درون جناحی بین محافظه‌کاران رژیم تنزل بیابد. به این ترتیب، ما باور نداریم که این انتخابات خواست ملت را متجلی و منعکس کرده است. همچنان از ایران می‌خواهیم تا به کارنامه حقوق بشر خود رسیدگی کند، از جمله در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه جاری [میلادی].»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates