09.03.2012

«نتیجه مذاکرات» گروه کیوسک، این شنبه در تورنتو معلوم می‌شود!

خودنویس: «نتیجه مذاکرات» شنبه این هفته به تورنتو می‌رسد. آرش سبحانی، خواننده گروه «کیوسک»، در فیسبوک خود بخشی از آهنگ «مرتضی» از این آلبوم را به سید محمد خاتمی تقدیم کرده است. سبحانی می‌نویسد: «گاو‌های میانه رو در حال مذاکره با رئیس کارخونه سوسیسن! مرتضی‌! تقدیم به سیدی با عبای شکلاتی».

تور جدید آمریکای شمالی «نتیجه مذاکرات» گروه کیوسک که از هیوستون تگزاش شروع شده بود، شنبه در تورنتو، بزرگ‌ترین محل تجمع ایرانی‌های کانادا پایان می‌یابد.

آلبوم جدید این گروه، به خاطر برخورد سیاسی متفاوت با اصلاح‌طلبان و هاشمی رفسنجانی فضایی متفاوت با کارهای دیگر این گروه دارد.

در آهنگ حاجی یادت نیست، به «خاوران»، «بهشت زهرا»، «ارمنستان»، «میکونوس» و «فریدون فرخزاد» اشاره شده است:

از لطف شما هر کی، یکی رو داره ہا تو بهشت زهرا یا تو خاوران

نویسنده‌ها رو به صورت یه طرفه مجانی می‌فرستادی ارمنستان

هیچ رستورانی واسه تو مثل رستوران «میکونوس» نیست

جون من یه دهن بخون حاجی برامون از «فریدون فرخزاد» آهنگی یادت هست، یا که یادت نیست

اشاره این شعر به اعدام‌های گسترده در دهه ۶۰ و قبرستان خاوران در دوران آیت‌الله خمینی و فرستادن نویسنده‌ها به سوی مرگ در جاده ارمنستان و عملیات ترور وزارت اطلاعات به رستوران میکونوس شهر برلین و قتل فریدون فرخزاد از سوی ماموران این وزارت در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، آهنگ «حاجی یادت نیست» را به اثری متفاوت و سیاسی تبدیل کرده است.

همچنین در آهنگ «مرتضی»، اصلاح‌طلبانی که با حاکمیت در حال مذاکره هستند با «گاو»هایی مقایسه شده‌اند که نهایتا قربانی می‌شوند:

«گاو‌های میانه رو در حال مذاکره با رئیس کارخونه سوسیسن!»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates