24.06.2007

یک مقام ارشد فلسطینی نقش رژیم تهران در وقایع غزه را فاش کرد

ایران پرس نیوز: به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله (کرانه باختری)، رئیس سرویس اطلاعاتی حکومت خودگردان فلسطینی امروز بطور رسمی رژیم تهران را بدست داشتن در وقایع اخیر نوار غزه متهم کرد.

توفیق التیراوی که در جمع خبرنگاران در رام الله سخن می گفت، اظهار داشت رژیم تهران، نقش بسیار مهمی در یورش گروه اسلامگرای حماس به نوار غزه و تسلط این گروه در آن منطقه ایفا کرده است.

رئیس سرویس اطلاعاتی حکومت خودگردان فلسطینی گفت براساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده، طرح حماس بطور کل با همکاری و هماهنگی با رژیم تهران صورت گرفته است.

وی افزود طرح عملیات غزه، مرحله به مرحله با کمک رژیم تهران به اجرا درآمده است و آنها (رژیم تهران) بطور مرتب در جریان جزئیات طرح قرار می گرفتند.

رئیس سرویس اطلاعاتی حکومت خودگردان فلسطینی گفت دهها تن از اعضای حماس برای آموزش نظامی به ایران سفر کرده بودند. آنها همچنین با کندن تونل در مرز نوار غزه و مصر به قاچاق اسلحه پرداختند و از این سلاحها هم علیه نیروهای اسرائیلی و هم علیه نیروهای حکومت خودگردان فلسطینی استفاده کردند.

پیش از این نیز محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطینی بدون نام بردن از حکومتی در منطقه، برخی عناصر منطقه ای را به دست داشتن در وقایع خونین غزه متهم کرده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت اسماعیل هنیه، نخست وزیر برکنارشده حماس سال گذشته در سفر به تهران گفته بود که از نظر جمهوری اسلامی، گروه حماس، عمق استراتژیک این رژیم در نبرد علیه اسرائیل تلقی می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates