19.03.2012

لیلی رشیدی: پدرم برای دفاع از وضعیت حقوق بشر به ژنو نرفته بود؛ نیازی به باج دادن نداریم

لینک:

در مورد حضور داوود رشیدی بازیگر مطرح سینمای ایران اخبار زیادی منتشر شده است و این حضور با توجه وضعیت حقوق بشر ایران انتقادات زیادی را به دنبال داشت. اما تا کنون واکنش رسمی از سوی آقای رشیدی منتشر نشده است.

لیلی رشیدی هنرپیشه تئاتر و سینمای ایران در گفتگو با مسیح علی نژاد در مورد اخبار منتشر شده در مورد سفر داوود رشیدی، بازیگر و کارگردان مطرح ایرانی به ژنو واکنش نشان داد و گفت پدر من اصلا برای دفاع از وضعیت حقوق بشر به ژنو نرفته است. در این وضعیت فکر نمی کنم کسی دلش بخواهد کار سیاسی بکند و در سیاست دخالتی بکند. پدرم به دعوت یک «ان جی او » در این سفر شرکت کرده بود و در مورد بسته شدن خانه سینما و اینکه سنماگران در برابر بسته شدن خانه ی خود مقاومت کرده اند هم حرف زده است.

از لیلی رشیدی در مورد اخباری مبنی بر اینکه پدر ایشان به همراه برخی مقامات و ماموران اطلاعات با هنرمندان دیگری دیدار داشته است هم می پرسم که وی توضیحاتی در مورد نشست پدرشان در هتل هما می دهد و می گوید آنجا اصلا بحث ماموران امنیتی نبود و پدر من هم اساسا به هیچ کسی برای کاری اصرار نمی کند حتی به من که دخترشان هستم هم اصراری نمی کند….

لیلی رشیدی می گوید: من همه ی تلاش و آرزویم این بوده که مملکت ما به دموکراسی برسد. به یک جایی برسد که کسی انقدر زود با یک حرف یک نفر را آنقدر بالا نبرد و بعد با یک چیز دیگری که به ذهنش رسید او را پایین نیاورد. اگر ما مردم می خواهیم به دموکراسی برسیم اول یاد بگیریم آنقدر زود قضاوت نکنیم، ببینیم چه اتفاقی افتاده و بعد قضاوت کنیم. آنقدر زود متهم کردنِ پدرم به خیلی چیزهایی که خوانده ام واقعا متاسفم شده ام. پدرم در سن هشتاد سالگی است، در این سن می خواهد به چه چیزی برسد یا من که دخترش هستم چه چیزهای اضافه ای در این کشور داریم که بخواهیم از طریق باج دادن به دست بیاوریم

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates