26.06.2007

حمله شبانه انتظامات به تحصن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیردر مسجد دانشگاه

خبرنامه امیرکبیر: از ظهر روز گذشته اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی تداوم بازداشت ۸ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به وضعیت نامعلوم این دانشجویان در مسجد دانشگاه اقدام به تحصن نمودند.

در بخشی از بیانیه شورای مرکزی خطاب به “دانشگاهیان فهیم، آگاه و آزاده پلی تکنیک تهران” آمده است: “از امروز (روز دوشنبه) یکصدا به مسجد دانشگاه امیرکبیر، این خانه امن الهی پناه می بریم و تحصن نامحدود اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی را تا آزادی تمامی دوستان دربندمان آغاز می کنیم.”

در حوالی عصر روز گذشته محمد روزبهانی مدیر امور فرهنگی دانشگاه با حضور در بین اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به منظور انتقال پیام رهایی – رئیس دانشگاه – آنها را به شدت تهدید و عنوان می کند که این تحصن مخالف مصالح نظام است و فکر نکنید چون در داخل مسجد دانشگاه است کسی با شما کاری ندارد و در صورتی که دست از تحصن خود برندارید عواقب بسیار شدیدی در انتظار آنان خواهد بود. اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ضمن اعلام اینکه تحصن آنها کاملا آرام است و به هیچ وجه در برنامه های آموزشی دانشگاه اخلالی وارد نمی شود اعلام کردند ما تنها برای اعتراض به بازداشت غیرقانونی ۸ تن از دانشجویان تحصن کرده ایم.

همچنین حراست دانشگاه با خانواده همه اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان تماس گرفته و خانواده های دانشجویان را نیز تهدید می کند. همچنین نیروهای حراست در تماس های تلفنی با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان از وقوع یک ۱۸ تیر دیگر در صورت باقی ماندن دانشجویان در مسجد دانشگاه خبر می دهند.

سپس از حوالی ساعت ۱۱ شب ماموران انتظامات دانشگاه با حضور در بین اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان اعلام کردند که طبق دستور واعظ رئیس حراست دانشگاه شما می بایست تا ساعت ۱۲ شب باید از دانشگاه خارج شوید. اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان با بر شمردن دلایل تحصن خود بر ماندن خود در مسجد دانشگاه پای فشاری می کنند. در همین زمان به دستور واعظ – رئیس حراست – برق مسجد دانشگاه قطع شد و تاریکی مطلقی در محل تحصن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان برپا شد. مذاکرات انتظامات دانشگاه با دانشجویان بدون نتیجه بود تا اینکه در حوالی ساعت ۳ بعد از نیمه شب و همزمان با نماز صبح به دستور واعظ – رئیس حراست – بیش از ۳۰ نفر از پرسنل دانشجویان با حمله به اعضای شورای مرکزی آنها را مورد ضرب و شتم شدیدی قرار دادند و آنها را کشان کشان از مسجد دانشگاه به بیرون دانشگاه انداختند که در نتیجه بدن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مورد کوفتگی های موضعی قرار گرفت. قبل از این اقدام موبایل اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به زور از آنها گرفته شد تا فیلم یا عکسی از این واقعه گرفته نشود.

این چندمین باری است که انتظامات دانشگاه به دستور حراست دانشگاه به تحصن آرام دانشجویان حمله کرده و این بار دانشجویان با شعار “این بار به حریم امن الهی پناه آورده ایم در مسجد دانشگاه تحصن نموده بودند و حمله انتظامات به مسجد نشان دهنده اوج بی اعتقادی دستور دهندگان این حمله می باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates