28.03.2012

حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات: پیام صریح ایران تسلیم مقام‌‌های عربستان شد

دیگربان: حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات از تسلیم پیام «صریح» و «روشن» جمهوری اسلامی درباره تحولات منطقه به مقام‌های عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای مصلحی در نشست روحانیون کاروان‌ها در مدینه گفته که در دیدار با ولیعهد عربستان پیام مقام‌های جمهوری اسلامی را تسلیم وی کرده است.

وی هیچ اشاره‌ای به محتوای این پیام نکرده است٬ اما گفته که در این دیدار به «صراحت» با ولیعهد عربستان سخن گفته است.

حیدر مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود شبکه‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را به «فتنه انگیزی» در انتخابات مجلس نهم متهم کرده و گفته که آنها برای این منظور «شبکه‌های ارتباطی طراحی کرده بودند.»

وزیر اطلاعات همچنین فرانسه و بریتانیا را به ایجاد و راه‌اندازی «حلقه‌های مختلف» در ایران با هدف بر هم زدن «امنیت کشور» متهم کرده و گفته که دستگاه‌های اطلاعاتی مانع از اقدامات آنها در انتخابات ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۰ شدند.

مصلحی در بخش پایانی سخنان خود ادعا کرده که «سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران هم‌اینک قدرتمند‌ترین سیستم موجود در منطقه است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست کشور‌های غربی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده و مدعی هستند این کشور‌ها در ایجاد ناامنی٬ ناآرامی‌ها و ترور‌ها نقش دارند.

روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی با کشور‌های منطقه به خصوص کشور‌های عضو اتحادیه عرب نیز تیره شده است به طوری که مقام‌های این کشور‌ها پیام‌های صریحی مبنی بر عدم دخالت تهران در امور داخلی خود برای رهبران ایران فرستاده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates