28.03.2012

تبریک چین و ایران به بشار اسد، پس از پذیرش طرح کوفی عنان از طرف سوریه

رادیوفرانسه: محمود احمدی نژاد بلافاصله پس از پذیرش طرح از طرف سوریه ، همتای سوری خود را بدلیل کارآمدی اش در مدیریت بحران مورد ستایش قرار داد

اعلام پذیرش طرح کوفی عنان نماینده توأمان سازمان ملل و اتحادیه عرب توسط دولت سوریه واکنش های متعددی بدنبال داشت.
در حالیکه آمریکا با احتیاط فراوان به تعهد جدید سوریه می نگرد و خواهان قطع فوری خشونت ها شده است، هونگ لی- سخنگوی وزارت خارجه چین، ضمن ابراز خشنودی نسبت به موضع جدید سوریه ابراز امیدواری کرد که اپوزیسیون سوریه و نیز رژیم این کشور به تعهدات خود در چارچوب طرح خروج از بحران کوفی عنان ، پایبند بمانند.
هونگ لی افزود که ما از پذیرش طرح شش ماده ای کوفی عنان از سوی دولت سوریه استقبال می کنیم و معتقدیم که این طرح می تواند سوریه را از بحران بدر آورد.

محمود احمدی نژاد نیز بلافاصله پس از پذیرش طرح از طرف سوریه ، همتای سوری خود را بدلیل کارآمدی اش در مدیریت بحران مورد ستایش قرار داد.
او اضافه کرد که تهران همه کوشش خود را بکار خواهد گرفت تا از متحد سوری خود حمایت کند. رئیس جمهوری اسلامی که با فرستاده ویژه بشار اسد- فیصل مکداد، ملاقات و مذاکره کرده بود گفت من خیلی خوشحالم که رهبران سوریه وضعیت کشور را بخوبی اداره می کنند و امیدوارم که اوضاع روزبروز بهبود یابد.
احمدی نژاد با استفاده از این فرصت به آمریکا حمله کرد که گویا با شعارهای دروغین آزادی مردم در واقع می خواهد کنترل سوریه ، لبنان ، ایران و کشور های دیگر را در اختیار بگیرد.

امروز قرار است معاون کوفی عنان در بغداد حضور یابد و شرکت کنندگان در همایش فردا را که در آن کشورهای عربی درباره سوریه گفتگو خواهند کرد در جریان مذاکرات در چین و روسیه بگذارد.
گفته می شود ، پیش نویس قطعنامه ای که برای همایش بغداد در نظر گرفته شده است، نیرو های دولتی و اپوزیسیون را به یک «گفتگوی ملی» دعوت می کند.

باید یادآوری کرد که نشست سراسری نیرو های اپوزیسیون سوریه که دیروز برگزار شد، سرانجام “شورای ملی سوریه” را به عنوان تنها نماینده مخالفان رژیم به رسمیت شناخت. این نیرو ها با طرح کوفی عنان بسیار محتاطانه برخورد می کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates