30.03.2012

نج کشور نو ظهور اقتصادی جهان « گفتگو» را تنها وسیله قطع خشونت در سوریه و حل بحران اتمی ایران دانستند

رادیوفرانسه: بیانیه پایانی همایش امروز “پنج قدرت نوظهور اقتصادی” تأکید کرده است که همه شرکت کنندگان این همایش از طرح کوفی عنان بقصد حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت می کنند

همایش سران ٥ کشور نوظهور اقتصادی جهان در دهلی نو که به کشور های” بریکس”٭ معروفند، امروز با انتشار بیانیه ای بکار خود پایان داد.
این کشور ها (برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی) که مایلند قدرت اقتصادی پر اهمیت خود را در جهان به یک نفوذ قابل توجه سیاسی در سطح بین المللی تبدیل کنند، در بیانیه امروز خود تأکید کرده اند که همه شرکت کنندگان در این همایش اعتقاد دارند که تنها راه حل قطع خشونت در سوریه و حل بحران پرونده اتمی ایران توسل به گفتگو است.

بیانیه دهلی، عمیق ترین نگرانی ها را نسبت به موقعیت سوریه ابراز داشته و خواهان پایان فوری خشونت ها و نیز نقض حقوق بشر در سوریه شده است.
این بیانیه تأکید کرده است که همه شرکت کنندگان این همایش، از طرح کوفی عنان بقصد حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت می کنند.
در این بیانیه هر نوع اقدام بقصد تشدید بحران اتمی در ایران مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده است که نتایج «مخرب» آن به نفع هیچکس نیست.

کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که به مجموعه “بریکس” معروفند و ٤٠ در صد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، از نظر اقتصادی وزن پر اهمیتی در جهان بعهده دارند و حجم مبادلات اقتصادیشان در سال گذشته به ٢٣٠ میلیارد دلار یعنی ٢٨در صد مبادلات جهانی می رسد.

بیانیه امروز همچنین نوید داد که این پنج قدرت نوظهور جهانی در آینده یک بانک توسعه تأسیس خواهند کرد که بتواند همچون وزنه ای در مقابل بانک جهانی و نهاد های مالی غرب عمل کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates