26.06.2007

بيانيه انجمن اسلامي اميركبير در مورد حمله شبانه انتظامات به تحصن اعضاي شوراي مركزي اين تشكل

خبرنامه امیرکبیر: به راستی خط قرمز دولت نهم برای ایجاد جو خفقان و وحشت کجاست؟
هرچند از آغاز زمان انتصاب رهایی به مدیریت دانشگاه تا کنون بارها شاهد شکسته شدن حرمت دانشجویان، این صاحبان اصلی دانشگاه به بهانه های مختلف بوده ایم، ولی اینک سردمدارادان دم زدن از ارزش های اسلامی دست از تظاهر و ریا برداشته اند و عریان از هتک حرمت مقدس ترین مکان دانشگاه، یعنی مسجد دیگر ابایی ندارند. اینان در راستای سرکوب صدای جنبش آزادی خواه دانشجویان پلی تکنیک، مشت زور را بر بازوی تزویر گره کرده اند و نیمه شب به خانه امن الهی، که در بیدادگاه کنونی حاکمیت تنها مامن دانشجویان بی پناه است، یورش می برند و از ضرب و شتم و توهین و تهدید و ارعاب برای برقراری هرچه بیشتر سکوت قبرستانی در دانشگاه بهره می جویند.

از ظهر روز گذشته اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی تداوم بازداشت ۸ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به وضعیت نامعلوم این دانشجویان در مسجد دانشگاه اقدام به تحصن نمودند.

در حوالی عصر روز گذشته محمد روزبهانی مدیر امور فرهنگی دانشگاه با حضور در بین اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به منظور انتقال پیام رهایی – رئیس دانشگاه – آنها را به شدت تهدید و عنوان می کند که این تحصن مخالف مصالح نظام است و فکر نکنید چون در داخل مسجد دانشگاه است کسی با شما کاری ندارد و در صورتی که دست از تحصن خود برندارید عواقب بسیار شدیدی در انتظار آنان خواهد بود. اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ضمن اعلام اینکه تحصن آنها کاملا آرام است و به هیچ وجه در برنامه های آموزشی دانشگاه اخلالی وارد نمی شود اعلام کردند ما تنها برای اعتراض به بازداشت غیرقانونی ۸ تن از دانشجویان تحصن کرده ایم.

همچنین حراست دانشگاه با خانواده همه اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان تماس گرفته و خانواده های دانشجویان را نیز تهدید می کند. همچنین نیروهای حراست در تماس های تلفنی با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان از وقوع یک ۱۸ تیر دیگر در صورت باقی ماندن دانشجویان در مسجد دانشگاه خبر می دهند.

سپس از حوالی ساعت ۱۱ شب ماموران انتظامات دانشگاه با حضور در بین اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان اعلام کردند که طبق دستور واعظ رئیس حراست دانشگاه شما می بایست تا ساعت ۱۲ شب باید از دانشگاه خارج شوید. اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان با بر شمردن دلایل تحصن خود بر ماندن خود در مسجد دانشگاه پای فشاری می کنند. در همین زمان به دستور واعظ – رئیس حراست – برق مسجد دانشگاه قطع شد و تاریکی مطلقی در محل تحصن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان برپا شد. مذاکرات انتظامات دانشگاه با دانشجویان بدون نتیجه بود تا اینکه در حوالی ساعت ۳ بعد از نیمه شب و همزمان با نماز صبح به دستور واعظ – رئیس حراست – بیش از ۳۰ نفر از پرسنل دانشجویان با حمله به اعضای شورای مرکزی آنها را مورد ضرب و شتم شدیدی قرار دادند و آنها را کشان کشان از مسجد دانشگاه به بیرون دانشگاه انداختند که در نتیجه بدن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مورد کوفتگی های موضعی قرار گرفت. قبل از این اقدام موبایل اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان به زور از آنها گرفته شد تا فیلم یا عکسی از این واقعه گرفته نشود.

از کسانیکه چنین وحشیانه به مقدس ترین مکان دانشجویان مسلمان یورش می برند و حرمت مسجد را زیر پا می گذارند، انتظار چه رفتاری در بازداشتگاه های مخوف شان می توان داشت؟ وقتی شبانه به سوی چهار دانشجوی بی پناه لشگر کشی می کنند و با سبعانه ترین برخوردهای ممکن خدا را که میزبان این خانه مقدس است نادیده می گیرند، آیا تصویری شفاف از شکنجه های ایشان در بازداشت گاه های اوین که بر دوستانمان در سیاه چاله های اوین روا می دارند، به ذهن متبادر نمی شود؟ از پس این فاجعه ننگ آور به روشنی مشهود است که آنانی که اندکی پیش فریاد “وااسلاما” شان در ارتباط با توهین در چهار نشریه جعلی، گوش فلک را کر کرده بود، چه مغرضانه دین خدا را ابزار توجیه سرکوب وحشیانه خویش قرار دادند و امروز نیز بی توجه به قانون و حقوق انسانی هر شهروند ایرانی، دوستان در بند ما را از حقوق اولیه خویش، حتی ملاقات با وکلای خود محروم می نمایند و برای نیل به مقاصد شوم خویش، از ایجاد هر نوع فضای غیر انسانی دریغ نمی ورزند و در این حال، اسلام برای ایشان هیچ دغدغه وجدانی ایجاد نمی کند. آیا حمله به ساحت مقدس مسجد و توسل به زور برای بیرون راندن متحصنین از مسجد و اعمال شکنجه های غیر انسانی در زندان، مصادیق اجرای احکام الهی است؟

اجرای موبه موی دستورات حراست توسط ریاست دانشگاه، که تمام توان خویش را در یک سال گذشته به کار گرفته تا انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک را به سکوت و دست کشیدن از مطالبه حقوق دانشجویان وادارد، تنها ضعف و بی کفایتی مدیران انتصابی دولت نهم را برای چندمین بار بر همگان اثبات می کند. به راستی خط قرمز دولت نهم برای ایجاد جو خفقان و وحشت کجاست؟ و مسجد مقدس در کجای این خط قرمز قرار دارد؟

انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک تهران، ضمن محکوم نمودن این حرکت ددمنشانه، که مصداق بارز توهین به مقدسات اسلامی است، بدین وسیله بار دیگر بر بی گناهی دانشجویان در بند، تاکید نموده و خواستار برخورداری آنان از اولین حقوق شهروندی خویش می باشد. و همچنان تا رسیدن به آزادی کلیه دوستان دربند،از تمام توان خود برای احقاق حقوق پایمال شده دانشجویان معصوم و بی گناه بهره خواهد جست و با چنین برخوردهای سخیفی از پای نخواهد نشست.

انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
(پلی تکنیک تهران)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates