15.04.2012

استیضاح لغو شد٬ احمدی‌نژاد استعفا را نپذیرفت

دیگربان:سعید مرتضوی٬ رئیس سازمان تامین اجتماعی پذیرفت که استعفا کند٬ نمایندگان نیز استیضاح وزیر کار را لغو کردند٬ اما محمود احمدی‌نژاد و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با استعفای مرتضوی مخالفت کرده‌اند.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی٬ وزیر کار قرار بود روز یکشنبه (۲۷ فروردین) استیضاح شود که غلامعلی حداد عادل با انتشار نامه‌ای به نمایندگان خبر داد مرتضوی پذیرفته که استعغا کند و بهتر است استیضاح متوقف شود.

در پی انتشار این نامه، ۱۸ نفر از نمایندگان از جمله احمد توکلی، ‌الیاس نادران و علیرضا زاکانی امضای خود را پس گرفتند و استیضاح وزیر کار از دستور کار مجلس خارج شد.

ساعتی پس از اعلام خبر لغو استیضاح٬ کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از مخالفت احمدی‌نژاد و شیخ‌الاسلامی با استعفای مرتضوی خبر داده است.

محمدرضا میرتاج الدینی٬ معاون پارلمانی احمدی‌نژاد هم اعلام کرده که «دولت تعهدی برای استعفای مرتضوی به نمایندگان نداده است.»

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم اعلام کرد محمود احمدی‌نژاد تاکید کرده هیج تعهدی به نمایندگان در خصوص قبول استعفای مرتضوی نداده است.

موضوع انتصاب سعید مرتضوی٬ دادستان پیشین تهران به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی به جنجال تازه‌ای میان مجلس و دولت تبدیل شده است.

مجلس اعلام کرده است در صورتی که مرتضوی از سمت خود استعفا نکند٬ وزیر کار استیضاح خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates