27.06.2007

شورش بنزین

shoresh_benzin.jpg
پیک ایران: رييس سنديكاي جايگاه‌داران : به 19 جايگاه توزيع سوخت در تهران حمله شده؛در شهر‌هاي مختلف نيز موارد مشابهي رخ داده

ايسنا : آتش‌سوزي و “سرقت” از 17 جايگاه اختصاصي و دو جايگاه شركتي عرضه سوخت، ازجمله حوادث در پي اعلام سهميه‌بندي بنزين در شب گذشته بوده است.
بيژن حاج‌محمدرضا ـ رييس سنديكاي جايگاه‌داران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين خبر اظهار كرد: در شب گذشته علاوه بر آتش‌سوزي و سرقت اموال 19 جايگاه توزيع سوخت در تهران، باقي جايگاه‌ها مورد سنگ‌اندازي و ايراد خسارت از سوي مردم قرار گرفتند.
وي افزود: اين جايگاه‌ها در مجموع 40 تا 100 درصد خسارت ديدند. در اين راستا شب گذشته بيشترين خسارات به جايگاه‌هاي شرق و جنوب تهران وارد شد و جايگاه‌هاي مركزي به دليل داشتن امكانات بيشتر، دچار خسارت‌هاي كمتر شدند.
رييس سنديكاي جايگاه‌داران با انتقاد از آنچه حضور غيرچشمگير نيروهاي پليس در ايجاد آرامش و متفرق كردن مردم عنوان كرد، افزود: متاسفانه ماشين‌هاي آتش‌نشاني هم به‌موقع به محل‌هاي حادثه‌ديده اعزام نشدند.
به‌گفته او مردم در ساعات پاياني ديروز پس از اعلام يك‌باره سهميه‌بندي بنزين، با هجوم به جايگاه‌ها، خواستار دريافت سوخت شده بودند كه در اين راستا نيرو‌هاي شركت ملي پالايش و پخش حتي براي سركشي به جايگاه‌ها نيز حضور نداشتند.
حاج‌محمدرضا با اشاره به اينكه از صبح امروز شهرداري و نيروي انتظامي‌ اقدام به پاك‌سازي اثرات تخريب شب گذشته كرده‌اند، گفت: اين در حالي است كه براي جبران خسارات لازم است جايگاه‌ها تا تهيه صورت وضعيت در شرايط كنوني باقي بمانند.
او با تاكيد بر اينكه تصميم براي اعلام خبر سهميه‌بندي در ساعات پاياني ديشب تصميم درستي نبوده است، استدلال كرد: اينكه در چنين زماني عده‌اي خرابكار از موقعيت سوء استفاده و ايجاد تشنج كنند، مي‌ـوانست قابل پيش‌بيني باشد. بهتر بود اين موضوع را صبح امروز به اطلاع مردم مي‌رساندند.
به گفته رييس سنديكاي جايگاه‌داران، براساس اطلاعات رسيده، در شهر‌هاي مختلف نيز موارد مشابهي ايجاد شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates