18.04.2012

سایت «وبلاگ‌نیوز» به نقل از منابع آگاه خبر داد: شکایت صداوسیما از ۱۸ سایت فعال در حوزه فیلم

دیگربان: سایت «وبلاگ‌نیوز» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد معاونت حقوقی سازمان صدا و سیما از ۱۸ سایت که در اینترنت فیلم و فایل‌های صوتی منتشر می‌کنند٬ شکایت کرده است.

این سایت در گزارش روز سه‌شنبه (۲۹ فروردین) خود نوشته به نظر می‌رسد این شکایت، به استناد به ماده هفتم اساسنامه سازمان صدا و سیما صورت گرفته باشد.

در این ماده از اساسنامه آمده است: «تأسیس فرستنده و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در هر نقطه کشور در انحصار این سازمان بوده و چنانچه اشخاص حقیقی یا‌حقوقی اقدام به تأسیس یا بهره‌برداری از چنین رسانه‌هایی کنند از ادامه کار آنان جلوگیری به عمل آمده و تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.»

شبکه اینترنتی «نصر تی‌وی»، «رادیو میقات» و شبکه اینترنتی «فارس تی‌وی» از جمله سایت‌هایی هستند که معاونت حقوقی سازمان صدا و سیما از آن‌ها شکایت کرده است.

مدیریت این سایت‌ها را اغلب افرادی بر عهده دارند که طرفدار جمهوری اسلامی بوده و خود را سرباز علی خامنه‌ای می‌دانند.

شکایت صدا و سیما از این سایت‌های نزدیک به حکومت را می‌توان در راستای اعمال محدودیت علیه فعالان سایبری حزب‌الله در اینترنت ارزیابی کرد.

در ایران راه‌اندازی تلویزیون خصوصی ممنوع است٬ اما این برای نخستین‌بار است که اعلام می‌شود صدا و سیما از سایت‌های فعال در حوزه نشر فیلم و صوت به قوه قضائیه شکایت کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates