27.06.2007

مرد 160 ميلياردي رئيس جمهور

پیک ایران: نوروز – اميد محدث: در این یکی دو سال اخیر بعد از روی کار امدن دولت نهم ، همواره شعار اصلی دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی ، رانت خواری ، رسیدگی به مستضعفین جامعه و در نهایت عدالت محوری و مهرورزی بوده است.
دولت تلاش بسیاری انجام داده تا پروسه معرفی مفاسد اقتصادی و رانت‌خواران را کوتاه‌تر کند. یکی از مشاورین محمود احمدی‌نژاد برای رسیدن به این مهم، صادق محصولی است. بر اساس شنیده‌ها محصولی که یکی از گزینه‌های احمدی‌نژاد برای نمایندگی مجلس آینده می‌باشد. او عضو گروه 9 نفره رییس جمهور برای انتخابات مجلس هشتم هم است.
صادق محصولی از قدیمی‌ترین دوستان احمدی‌نژاد بشمار می‌رود و رفاقت آنها به انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت و سپاه پاسداران باز می‌گردد.
همزمان با آغاز به کار احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت، صادق محصولی هم از سپاه جدا شد و در بخش خصوصی به امر ساخت‌وساز مسکن روی آورد.
سپردن تصدی شهرداری تهران به احمدی‌نژاد توسط شورای شهر دوم چندان باب میل دولت خاتمی و موسوی لاری، وزیر کشور وقت نبود به همین جهت امضای حکم آقای احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تا مدت‌ها به تعویق افتاد تا اینکه صادق محصولی، باجناق خود را (یعنی علی‌اکبر ولایتی) واسطه می‌کند تا با پا در میانی دکتر ولایتی این حکم امضا شود. که شد. نتیجه پیگیری صادق محصولی باعث شد تا فضای لازم برای رشد آقای احمدی‌نژاد در سطح جامعه فراهم گردد.
زمان بین شهردار تا رییس جمهور شدن احمدی‌نژاد بسیار کوتاه بود. با انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان رییس جمهور، وقت آن رسیده تا احمدی‌نژاد دین خود را به صادق محصولی ادا کند و این امر با مطرح شدن نام محصولی به عنوان وزیر نفت از سوی احمدی‌نژاد تحقق پذیرفت.
با مطرح شدن نام محصولی پس از سعیدلو به عنوان وزیر نفت، عملا چهره محصولی دیگر در برابر رسانه‌ها و مردم شناخته شد و محصولی دیگر آن مرد پشت صحنه یا به اصطلاح در سایه نبود. خارج شدن محصولی از پشت صحنه سیاست و روی سن آمدنش چندان اتفاق خوبی برای وی محسوب نمی‌شد. چون با مطرح شدن نام محصولی در بین رسانه‌ها، سوابق او هم مورد توجه قرار می‌گرفت و این اتفاق به هیچ وجه برای او مناسب نبود، چون حالا دیگر او به عنوان مرد 123 میلیارد دلاری دولت نهم لقب گرفته بود. تجمع چنین سرمایه‌‌ی هنگفتی آن هم از راه ساخت‌وساز در ظرف مدت ۱۰ سال چندان برای نمایندگان اصول‌گرای مجلس هفتم قابل هضم نبود. زیرا بسیاری از آنها مانند الیاس نادران و عماد افروغ معتقد بودند به دست آوردن این سرمایه در طول 10 سال تنها با کمک گرفتن از رانت‌ها و روابط امکان‌پذیر خواهد بود.
به گفته خود صادق محصولی دارایی او هم اکنون 160 میلیارد تومان است و این سرمایه را در طی 10 سال و بعد از خروج از سپاه به دست آورده است ، یعنی به عبارتی هر سال 16 ميليارد تومان و تقریبا يك و سه دهم ميليارد توماندر ماه و روزانه بيش از 40 ميليون تومان و در ساعت يك ميليون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و در دقيقه 292 هزار تومان در دقیقه درآمد داشته و…
این در حالیست که احمدی نژاد در یکی از سفرهای استانی خود گفته بود :
بعضی ها با رانت و رابطه لوله انداخته اند به چاه بیت المال و با موتور برق پول مردم را پمپاژ می کنند .
حالا شما خوانندگان عزیز حساب کنید چند متر لوله پلیکا لازم است تا این مقدار پول از مذکور بیرون بیاید و چقدر برق باید مصرف شود تا این پول پمپاژ شود !

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates