23.04.2012

گزارش دیگربان درباره یک کارتل رسانه‌ای در ایران: «اطلس»؛ مجتمعی رسانه‌ای در «جنگ نرم»

دیگربان: بررسی‌های دیگربان نشان می‌دهد «مجتمع رسانه‌ای اطلس» یکی از بزرگترین‌ها کارتل‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی است که راه‌اندازی تعداد قابل توجهی از سایت‌های محافظه‌کار در «جنگ نرم» را بر عهده داشته است.

این مجتمع که به نظر می‌رسد پس از وقایع سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شده تاکنون ده‌ها سایت خبری٬ تحلیلی و پژوهشی راه‌اندازی کرده است.

سایت‌های «برهان»٬ «نسیم آنلاین»٬ «مجلس نهم»٬ «افسران جوان جنگ نرم»٬ «اشراف»٬ «موج قانون»٬ «به‌دخت»٬ «دیدارمدیا» و «ایران هسته‌ای» از جمله سایت‌هایی هستند که تاکنون از سوی این مجتمع راه‌اندازی و حمایت شده‌اند.

این سایت‌ها طی دو سال گذشته با هدف حضور در «جنگ نرم» راه‌اندازی شده‌اند.

«مجتمع رسانه‌ای اطلس» همچنین یک مرکز مستند‌سازی با عنوان «سفیر» راه‌اندازی کرده که مستند‌های «یزدان تفنگ ندارد» و «مهار نشده» از محصولات این مرکز به شمار می‌روند.

این مجتمع در سال ۱۳۸۹ نیز به همراه سایت «وبلاگ‌نیوز» و چند سرویس دهنده وبلاگ در ایران جشنواره «وبلاگ‌های بر‌تر» را برگزار کرده است.

از هویت موسسان این مجتمع رسانه‌ای و اهداف آن اطلاعات روشنی در دست نیست.

از غلامرضا نوری به عنوان مدیرعامل این مجتمع رسانه‌ای یاد می‌شود که سال گذشته در همایش «بصیرت سایبری» که از سوی بسیج وزارت نفت برگزار شده بود٬ سخنرانی کرده است.

قاسم صفایی‌نژاد، عضو شورای سیاست‌گذاری سایت «افسران جوان جنگ نرم» گفته که این مجتمع «به لحاظ حقوقی کاملا خصوصی است.»

آقای صفایی‌نژاد افزوده است: «هیات مدیره و مدیرعامل این مجتمع از علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی هستند که دغدغه جنگ نرم دارند.»

گفته می‌شود سپاه پاسداران سرمایه‌گذار اصلی این مجتمع است٬ اما تاکنون گزارشی در خصوص این وابستگی از سوی هیچ‌یک از رسانه‌های محافظه‌کار منتشر نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates