28.06.2007

فضای امنیتی در جایگاههای بنزین تهران

بی‌بی‌سی: در تهران دوازده جایگاه بنزین به آتش کشیده شده و به پنج جایگاه دیگر خساراتی وارد آمده است
در دومين روز آغاز سهميه بندی بنزين در ايران، گزارشها حاکی از اين است که فضائی امنيتی بر جايگاههای توزيع بنزين در تهران و برخی شهرها حاکم شده است.
شامگاه سه شنبه که اعلام شد از نيمه شب سهميه بندی بنزين آغاز خواهد شد، شمار زيادی از دارندگان خودرو برای خريد و ذخيره کردن بنزين به جايگاهها هجوم بردند و برخی جايگاهها هم از فروش بنزين خودداری کردند.

اين امر باعث بروز درگيريهايی شد که در نتيجه آن دوازده جايگاه بنزين در تهران به آتش کشيده شد و به پنج جايگاه ديگر خساراتی وارد آمد.

از برخی ديگر از شهرها نيز حوادث مشابهی گزارش شده است.

در پی اين رخدادها برخی نمايندگان مجلس شورای اسلامی تلاشهايی برای متوقف کردن سهميه بندی بنزين انجام دادند اما پس از اينکه نشستی غيرعلنی با حضور وزيران نفت و کشور در مجلس تشکيل شد، رئيس مجلس اعلام کرد که سهميه بندی بنزين ادامه خواهد يافت و مجلس در اجرای آن به دولت کمک خواهند کرد.

شهروندان در تهران و شهرهای بزرگ می گويند که در پی سهميه بندی بنزين، خيابانها خلوت تر از معمول به نظر می رسد.

همچنين جايگاههای بنزين تحت حفاظت مأموران پليس قرار گرفته است.

اين در حالی است که فرماندهان نيروی انتظامی گفته اند آغاز سهميه بندی بنزين به آنان اطلاع داده نشده بود تا برای جلوگيری از حوادث احتمالی تدابير امنيتی بينديشند.

در دومين شب سهميه بندی بنزين، شبکه ارسال پيامهای کتبی تلفنی (اس ام اس) در تهران قطع شد اما در طول روز پنجشنبه اين شبکه دوباره برقرار گرديد.

قطع شبکه ارسال پيامهای کتبی تلفنی اقدامی است که معمولاً هنگام برقراری تدابير امنيتی در ايران انجام می گيرد.

همچنين گفته می شود از مطبوعات خواسته شده که از انتشار مطالب انتقادآميز در مورد سهميه بندی بنزين خودداری کنند.

غلامعلی حدادعادل، رئيس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز سهمیه بندی بنزین به انتقاد از مطبوعات پرداخته و گفته بود: “از مطبوعاتی که با تیترهای درشت دل مردم را خالی می‌ کنند، گله می‌ کنم، ‌این التهاب آفرینیها ازنظر مردم مخفی نمی ‌ماند”.

اما در روزنامه های چاپ پنجشنبه تهران گزارشهای تشنجات ناشی از سهمیه بندی بنزین چاپ شده و فعالان آزادی مطبوعات می گویند سانسوری در این زمینه در روزنامه ها مشاهده نمی کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates