03.05.2012

گفتگو با یک نماینده مجلس(محمود احمدی بی‌غش)؛ نظام با منتظری و شریعتمداری و بنی صدرهم برخود کرد، سندی علیه مرتضوی وجود ندارد

مسیح علی‌نژاد: پس از گذشت نزدیک به سه سال از ماجرای کشته شدن چند تن از بازداشت شدگان کهریزک که مقامات ارشد جمهوری اسلامی از آن به عنوان « جنایت در کهریزک» یاد کرده اند، یک نماینده ی مجلس ایران در گفتگو با مسیح علی نژاد مدعی شد: این گزینه .جود دارد که متهم شهدن سعید مرتضوی در پرونده ی کهریزک نتیجه لابی های خانواده ی یکی از کشته شدگان کهریزک است که صاحب نفوذ بوده و حالا دارد علیه مرتضوی «داستان سازی» می کند.

از میان خانواده ی کشته شدگان کهریزک تنها خانواده ای که با مقامات ارشد کشور از جمله رهبری جمهوری اسلامی ارتباط نزدیک داشته و به عبارتی «صاحب نفوذ» است، آقای عبدالحسین روح الامینی، مشاور انتخاباتی محسن رضایی و دبیرکل حزب عدالت و توسعه است که او نیز به همراه پدر محمد کامرانی و خانواده ی امیر جوادی فر دو تن دیگر از کشته شدگان فاجعه کهریزک، پیگیر پرونده قضایی قتل فرزندان خود شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح به دنبال شکایت این خانواده ها و بررسی مجلس طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود: «بر پایه مدارك و شواهد موجود و نظريات پزشكي قانوني، دادسراي نظامي تهران، جان باختن مرحوم محسن روح‌الاميني، مرحوم امير جوادي فر و مرحوم محمد كامراني را به استناد بند «ب» ماده ‌٢٠٦ «قانون مجازات اسلامي» از مصاديق قتل عمد تشخيص داده و در همين ارتباط از دادگاه نظامي براي ‌سه نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه كهريزك به اتهام مشاركت در ايراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات كرده است.»

محمود احمدی بی غش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است تا زمانی که قوه قضاییه حکمی در مورد سعید مرتضوی صادر نکند، وی مجرم نیست و مانعی وجود ندارد که ایشان در یک پست اجرایی منصوب شود.

این نماینده که به رفتار همکاران خود در مجلس مبنی بر فشار به مرتضوی برای استعفا منتقد است در این گفتگوی تلفنی می گوید: کسانی در کهریزک به علت بیماری کشته شده اند و یا اتفاقی برای شان افتاده که حالا خانواده شان مسولیت را انداخته اند گردن جمهوری اسلامی.

وی از سوی دیگر می گوید: در خود کهریزک هم کسانی از انگلیس و آمریکا دستور داشتند که فتنه گران را بکشند تا بیاندازند گردن جمهوری اسلامی.

این نماینده محافظه کار مجلس در مورد ماجرای قول مرتضوی به نمایندگان مبنی بر استعفا و کناره گیری از سازمان تامین اجتماعی نیز می گوید: اولا نمایندگان مجلس طرف بحث و صحبت با مرتضوی نبودند. یکی دو نماینده مدعی شدند که ما رفتیم با مرتضوی صحبت کردند. نمایندگان مجلس هم گفتند، کی به شما دو نفر گفته چه کسی گفته است که بروید با مرتضوی صحبت کنید، لذا گفتگوی شما با مرتضوی برای ما سندیت ندارد. می خواهم به شما بگویم که باید آن دو نفر را از نمیاندگان مجلس جدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرانی مقیم انگلستان که آیا آقای مرتضوی علی رغم متهم شدن به معاونت در قتل آن هم در گزارش مجلس و سپس سلب مسولیت قضایی آیا می تواند در یک پست دولتی منصوب شود، می گوید: اینکه به کسی بگویند شما چون متهم هستید پس نمی توانید زندگی کنید نه در قانون ما جای دارد و نه با قانون کشوری که شما در آن زندگی می کنید سازگاری دارد.

وی در مواجهه با این مثال خبرنگار که رییس جمهور آلمان پس از بحث اختلاس مالی که مطرح شده بود، از سمت خود استعفا داد، می گوید: ما که از آلمان الگو نمی گیریم. بنده می گویم علیه قاضی مرتضوی یک حکم قطعی وجود ندارد که بگویند جرم ایشان قتل یا معاونت در قتل باشد .

از این نمیانده مجلس پرسش می شود که علیه سعید مرتضوی در سه دوره مجلس همین نظام جمهوری اسلامی ، پرونده هایی وجود دارد که سه مجلس ایران مرتضوی را در پرونده قتل زهرا کاظمی، پرونده قتل کشته شدگان کهریزک و پرونده فروش سوالات کنکور به عنوان متهم ردیف اول معرفی کرده اند آیا اینکه یک نفر در سه مجلس متهم معرفی می شود کفایت نمی کند که در انتصاب او تردید ایجاد شود؟

وی پاسخ می دهد: مجلس که نمی تواند کسی را محکوم کند، مجلس می تواند گزارشی را تهیه کند و به قوه قضاییه ارجاع دهد. گر در مجلس ششم، هفتم هشتم یا هر مجلسی، بگویند ایشان زده توی سر کسی و یا فحش داده است، این فقط یک گزارش است.

وی در مورد اینکه آیا این گزارش های مجلس سندیتی برای اجرا پیدا نمی کند، تاکید می کند: نه، این گزارش ها فقط به مرجع قضایی می رود و آن مرجع می تواند بگوید این گزارش شما به دلایلی وارد نیست.

از این نماینده مجلس پرسش شد که آیا برای سعید مرتضوی به این دلیل حکم قضایی صادر نمی شود که سیستم امنیتی و قضایی که ایشان در صدر آن بوده است زیر سوال نرود، می گوید: نه من به شما چند «کد» می دهم که در کشور ما دور هیچ کسی لایجه حفاظتی وجود ندارد.

وی به مواردی نظیر ماجرای عزل ابولحسن بنی صدر در مجلس و برخورد جمهوری اسلامی با دو مرجع تقلید ( آیت الله منتظری و سید کاظم شریعتمداری) اشاره می کند و می گوید: نظام جمهوری اسلامی با کسی رودربایستی ندارد اگر کسی خطایی بکند که با امنیت ملی ما در تضاد باشد حتما با آنها برخورد می شود.

وی در مواجهه با اینکه هر گاه این مسولان در مقابل نظام ایستاده باشند، بله نظام با آنها برخورد کرد اما ایا زمانی که کسانی مثل مرتضوی مقابل مردم ایستاده باشند و شاکی حقیقی از میان مردم معمولی کشور هم دارند، آیا نظام با آنها برخوردمی کند، می گوید اتفاقا کسانی مثل بنی صدر و منتظری و شریعتمداری هم مقابل مردم ایستاده بودند در حالی که در مورد آقای سعید مرتضوی هیچ سندی وجود ندارد که ایشان علیه مردم ایستاده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اما علیه مرتضوی شکایت افراد حقیقی وجود دارد و آنها سندهایی هم ارايه داده اند، می گوید: چون سعید مرتضوی پس از انتخابات ۸۸ حکم هایی را صادر کردند، این حکم ها به مذاق برخی از آقایان سازگاری نداشته آقایان صاحب نفوذ بودند، اعمال نفوذ کردند همان پدر برخی از کشته شدگان و وابستگان آنها.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما پدر محسن روح الامینی است، می گوید: شما خودتان می دانید، از کجا می دانید که آقای مرتضوی با کسانی که بر علیه امنیت ملی ما قیام کردند، برخورد قانونی کردند، به مذاق خانواده اش خوش نیامده، حالا صاحب نفوذ بوده و دارد این داستان ها را می سازد؟ من می گویم این هم یک گزینه است که باید بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی توانسته در کهریزک وارد شود و دستگیرشدگان را بکشد می گوید: کسی در کهریزک عمدی کشته نشد، حالا آن آقایی که در کهریزک کشته شده، مریضی داشته، برایش اتفاقی افتاده انداختند گردن جمهوری اسلامی بحث اش جدا است.

وی در مواجهه با اینکه ولی خانواده ها مدراکی را ارائه کرده اند که نشان می دهد آقای مرتضوی بیمارستان ها را وادار کرده تا نامه بدهند که محمد کامرانی و محسن روح الامینی در کهریزک بر اساس بیماری مننژیت کشته شده اند، می گوید: من این را قبول ندارم، توسط کسانی که از آمریکا و انگلیس خط می گرفتند کشته شدند، چون خود فتنه گران هم در کهریزک به همدیگر رحم نکردند، برای اینکه اتهامی را متوجه جمهوری اسلامی کنند.

وی با این طرح این ادعا که در خود کهریزک یکی از فتنه گران ، یکی دیگر از فتنه گران را کشته چون به او خط داده بودند که بکشید و بیاندازید گردن جمهوری اسلامی، می گوید: من در مورد اینها سند دارم.
این نماینده در پاسخ به این پرسش که پس چرا این سندها هیچ گاه در رسانه ها منتشر نشده می گوید: خب آن را باید از خود خبرنگارها و دستگاه قضایی پرسید.

گفتنی است سعید مرتضوی که در گزارش مجلس هشتم از حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ از او به عنوان متهم اصلی پرونده کهریزک یاد شده است، به تازگی در مهمترین و ثروتمندترین دستگاه اقتصادی و اجتماعی کشور (سازمان تأمین اجتماعی) منصوب شده است و دولت احمدی نژاد نیز از این انتصاب در برابر اعتراض های مجلس دفاع می کند.

مرتضوی پس از علنی شدن ماجرای جان باختن بازداشت شدگان کهریزک در رسانه ها، علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، ابتلای آنها به بیماری مننژیت دانسته بود، اما کمیته ویژه مجلس هشتم این اظهارات آقای مرتضوی را رد کرد و آنها را “خلاف واقع” دانست.

برخی از نمایندگان مجلس، طرح استیضاح وزیر کار برای برکناری را به دلیل اعتراض به این انتصاب در دستور کار قرار داده بودند اما با تلاش حداد عادل، احمد توکلی، دهقان و زاکانی و نمایندگان دیگر مجلس پس از آنچه « قول سعید مرتضوی مبنی بر استعفا و کناره گیری» خوانده شد نمایندگان این استیضاح را از دستور کار خارج کرده بودند اما سعید مرتضوی در سمت خود باقی مانده است.

چندی پیش سعید مرتضوی نیز در تماس تلفنی مسیح علی نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر آینکه نمایندگان می گویند که سخنان او مبنی بر استعفا را در یک فایل صوتی در اختیار دارند، گفته بود: نمایندگان هر آنچه گفته اند دروغ است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates