30.06.2007

بنزین آزاد؛ لیتری 650 تومان!

آفتاب: ارزیابی مقامات دولتی از نرخ آزاد بنزین که گفته می‌شود در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد حداقل هر لیتر 650 تومان است.

یک نماینده مجلس که نخواست نامش ذکر شود در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «وزیر کشور در یک جلسه، ‌برآورد دولت از قیمت آزاد بنزین را 650 تومان اعلام کرد».

وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای هرچه پایین‌تر نگه داشتن قیمت سوخت افزود: «این قیمت در صورتی است که دولت عوارضی بر آن نگیرد. یعنی هزینه خرید، هزینه حمل تا پالایشگاه و سود مراکز پخش روی هم بدون عوارض دولتی قیمتی حدود 650 تومان در لیتر خواهد شد».

وی با اشاره به خصوصی بودن جایگاه‌های تحویل سوخت و افزودن سود مورد نظر بر قیمت اظهار داشت: «عده‌ای از نمایندگان معتقدند از میان دو راه حل موجود، راه میانه‌ای هم وجود دارد. طرح سهمیه‌بندی بنزین قرار بود که در دولت قبلی اجرا شود. اما بنا بود بعد از تجهیز سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه ظرفیت‌های متروها و اتوبوس‌ها و خودروهای تاکسی و گاز سوز کردن ماشین‌ها و… به اجرا درآید. بالاخره در جهان در این موارد استانداردهای پذیرفته‌ شده‌ای وجود دارد».

وی در پایان با اشاره به اظهارنظر هاشمی تشکری معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره 5/1 میلیون سفر شهری که توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود تأکید کرد: «باید همه مسایل را با هم دید و همه راه‌حل‌ها را ارزیابی کرد».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates