11.05.2012

تلاش بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز

رادیوفرانسه: محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، که در حدود ده روز پیش تثبیت نرخ ارز را نا ممکن دانسته بود امروز گفت در پی اجرای طرح پیش فروش سکه، بازار ارز رو به ثبات دارد و بانک مرکزی نیز به دنبال ایجاد ثبات در نرخ ارز است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تثبیت نرخ ارز در کشور است.
محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، در نشستی با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیرۀ بانک ها گفت با اجرای طرح پیش فروش سکه و تأثیر آن بر بازار ارز، این بازار تقریباً رو به ثبات گام بر می دارد و بانک مرکزی نیز به دنبال ایجاد ثبات در نرخ ارز است.
رئیس کل بانک مرکزی در این نشست از اعلام راهکارهائی برای ثبات نرخ ارز در آینده خبر داد.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که این سخنان محمود بهمنی را مخابره کرده است یادآور می شود که رئیس کل بانک مرکزی همین ١٠ روز پیش اعلام کرده بود که امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد.
به باور کارشناسان اقتصادی، این تغییر موضع بانک مرکزی در حالی صورت می گیرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین سیاست در مورد نرخ ارز همان سیاست شناور مدیریت شده است.
یکی از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با ایسنا می گوید هر چند اجرای سیاست نرخ ارز شناور مدیریت شده هم در حال حاضر با دشواری هائی رو به روست، اما تثبیت نرخ ارز اگر هم ممکن باشد نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه معضلات بیشتری را نیز به وجود خواهد آورد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates