14.05.2012

شلیک دو گلوله جنگی در کلاس درس دبیرستان دخترانه قم

رادیوفردا: در کلاس آموزش مدرسه دخترانه مریم در شهر قم، هنگام تدریس آموزش دفاعی دو گلوله از تفنگ مربی شلیک شد که در پی آن دانش‌آموزان وحشت‌زده شدند.

به گزارش مهر مربی آموزش دفاعی یاد شده در حالی که حرف می‌زد لوله اسلحه را به سمت بالا گرفت و بدون این که خشاب اسلحه را چک کند، ماشه را کشيد و ناگهان دو گلوله از اسلحه شليک شد. این حادثه تلفاتی نداشته است.

این گزارش می‌افزاید پس از شلیک، ۳۲ دانش آموز دختر حاضر در کلاس، دست روی گوششان گذاشتند و جيغ زدند. اين اتفاق زمانی رخ داد که بقيه دانش آموزان دبيرستان برای بازديد از خانه ملاصدرا در اردوی سياحتی بسر می‌بردند. در گزارش یاد شده به زمان دقیق وقوع این حادثه اشاره ای نشده است.

آن طور که مهر گزارش کرده، مربی یاد شده اسلحه را با دست چپ گرفت و با دست ديگر گلنگدن را محکم کشيده و ضامن آتش را روی رگبار گذاشته و به دانش آموزان گفته است: «بچه‌ها اول بايد از خالی بودن اسلحه اطمينان داشته باشيم، بعد شروع به باز و بسته کردن کنيم.» اما با کشیدن ماشه، گلوله ها شیلک شد.

مهر به نقل از شاهدان عینی گفته است: «این دو گلوله سقف کلاس تازه‌ساز را سوراخ کرد و مقداری گچ از سقف ريخت و به صورت يکی از دانش آموزان رديف جلو اصابت کرد.»

به گفته شاهدان اسلحه یاد شده به همراه پنج کلاشنیکف دیگر توسط دانش آموزان به کلاس منتقل شده بود بدون این که کسی بداند یکی از این اسلحه‌ها، مسلح به گلوله جنگی است.

دبیرستان دخترانه مریم، در کوچه آتش نشانی بلوار ۱۵ خرداد شهر قم، واقع شده است.

محمدحسين امين جعفری، مديرکل آموزش و پرورش استان قم گفته که مربی یاد شده «سهل‌انگاری مرتکب شده» و گفته است: «متاسفانه اين اتفاق رخ داده و ما از مربی آموزش دفاعی شکايت کرديم.»

آقای جعفری گفته است: «اين مسئله در حال بررسی است که چرا مربی آموزش دفاعی اسلحه‌ای که از قبل بررسی نشده را به دبيرستان منتقل کرده است.»

وی با تاکید بر این که تاکنون چنین حادثه‌ای سابقه نداشته، گفته است: «وظيفه ماست که اين حادثه را پيگيری کنيم، بنابراين در وهله اول حفاظت سپاه را از وقوع اين حادثه مطلع کرديم.»

آموزش دفاعی یک از رشته‌های درسی در دبیرستان‌های ایران است و علاوه بر کتاب درسی، به صورت عملی هم تدریس می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates