16.05.2012

سلیمی‌نمین:‌ مرتضوی زمانی تمام‌قد در خدمت هاشمی رفسنجانی بود

خودنویس: رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به ماجرای سعید مرتضوی و ضمن حمله به رسانه‌ها گفت که اکثر رسانه‌ها مسائلی که به نفع‌شان نباشد را منتشر نمی‌کنند. سلیمی نمین در این خصوص گفت که چرا رسانه‌ها درخصوص خدمات تمام‌قد مرتضوی برای حل‌و فصل مسائل سیاسی هاشمی سکوت کرده‌اند.

عباس سلیمی نمین، رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر، در گفتگو با «فرارو» به کشمکش‌ها پیرامون ماجرای مرتضوی و قول شرف او پرداخته و علت این اقدامات را «حزبی عمل کردن رسانه‌ها و عدم اطلاع‌رسانی» دانسته است.

وی با متهم کردن سعید مرتضوی به اعمال خلاف قانون گفت که شخصیت مرتضوی کاملا مشخص است و از وی نباید انتظار قول شرف داشت؛ چراکه مرتضوی دائما از یک دولت به دولتی دیگر و از یک شخصیت به شخصیت دیگر «چرخش» داشته است؛ زمانی همه‌ی مسائل هاشمی را حل می‌کرد و حالا در دولت دهم به مناصب بالا می‌رسد.

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر در ادامه گفت که مرتضوی زمانی آن‌چنان به هاشمی نزدیک بود که تمام مسائل سیاسی رفسنجانی را که آقای هاشمی نمی‌خواست مستقیما به آنها ورود پیدا کند، حل می‌کرده است. وی در این خصوص گفت مرتضوی «خدمات بسیار زیادی را هم در این زمینه [به هاشمی ]عرضه کرد که کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند می‌دانند بنده چه می‌گویم.»

سلیمی نمین با بیان اینکه این موضوعات را رسانه‌ها باید بیان کنند افزود: «زمانی که آقای مرتضوی دادستان تهران بودند، رسانه‌ها ملاحظات جدی داشتند که البته این ملاحظات قابل پذیرش نبود و متاسفانه بعضی از رسانه‌ها کارهایی می‌کردند که در حاشیه امن باشند. اما لااقل امروز باید این مسائل را باز کنند، البته اگر خود آنها مدیون دانشگاه آزاد نباشند و مدیران آنها از دانشگاه آزاد مدرک نگرفته باشند.»

مدیر سابق کیهان هوایی در پایان هم با حمله به رسانه‌ها برای عدم اطلاع‌رسانی گفت: «چرا اطلاع رسانی نمی‌کنیم؟ وقتی ما اطلاع رسانی نمی‌کنیم و جامعه آگاهی ندارد، مردم می‌گویند این یک دعوای سیاسی میان آقای الف و ب است.. رسانه‌ها دیروز درباره آقای مرتضوی سکوت کردند و نه تنها سکوت کردند بلکه تایید کردند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates