20.05.2012

هزاران شهروند سنی بحرینی از طرح اتحاد با عربستان سعودی حمایت کردند

صدای‌آمریکا: هزاران شهروند سنی بحرین روز شنبه در منامه با برگزاری راهپیمایی از طرح بحث انگیز اتحاد کشورشان با عربستان سعودی استقبال کردند.

این راهپیمایی با دعوت ۱۰ انجمن و نهاد سنی انجام شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ عبداللطیف المحمود، یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی خطاب به جمعیت گفت «ما از ایجاد این اتحاد حمایت می کنیم زیرا چنین اتحادیه ای حافظ پیوندهای عربی و اسلامی ما خواهد بود.»

شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس که «شورای همکاری خلیج» را تشکیل می دهند و نظام حاکم بر آنها پادشاهی است در حال بررسی پیشنهاد عربستان سعودی هستند که براساس آن اتحاد سیاسی قوی تری میان آنها ایجاد شود.

در نخستین مرحله برای ایجاد این اتحادیه منطقه ای قرار است بحرین و عربستان سعودی متحد شوند. طرح این موضوع در هفته های اخیر واکنش شیعیان بحرین را به دنبال داشته است.

همچنین روز جمعه در ایران، شرکت کنندگان در نماز جمعه تهران با راهپیمایی به مخالفت با این طرح پرداخته و آن را «طرحی آمریکایی برای الحاق بحرین به عربستان سعودی» دانستند.

تنش در روابط ایران و همسایگان عربش از یک سال قبل بالا گرفت هنگامی که نیروهای نظامی عربستان سعودی برای برقراری امنیت وارد بحرین شدند تا به مقابله با شیعیان بپردازند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates