21.05.2012

اعتراض منتشر کننده سخنان خاتمی به «عوام‌فریبی» حامیان رئیس سابق جمهوری

خودنویس: حامد صالح آبادی، روزنامه‌نگاری* که دیروز در دیدار با سید محمد خاتمی حاضر بود و سخنان خاتمی در باره پشیمانی تلویحی‌اش از شرکت در انتخابات را در فیسبوک منتشر کرده بود، از برخوردهای نیروهای نزدیک به خاتمی علیه خودش خبر می‌دهد. او می‌نویسد: «سخنانی بود که خودم درفاصله چند متری از آقای خاتمی شنیدم و حالا اگر دوستان عوام فریب می‌خواهند طور دیگری جلوه دهند مشکلی پیش نخواهد آمد، شما راحت باشید و تراوشات ذهنی خودتان را با جهت گیری حزب‌تان منتشر کنید».

امروز سایت بازتاب توضیحات حامد صالح آبادی را که در فیسبوکش منتشر کرده، به تور کامل نقل کرده است. حامد صالح آبادی در فیسبوک خود چنین نوشته است. او پیشبینی کرد که مسائلی که خاتمی در باره شرکت در انتخابات بیان کرده در گزارش رسمی دفتر خاتمی نخواهد آمد.


بعد از نوشته دیروزم درباره جلسه عمومی خاتمی با جوانان به مناسبت دوم خرداد واکنش های مختلفی از دو طرف دریافت کردم . از یکسو برخی اظهار لطف کردند و از سوی دیگر برخی با جملات گهربارشان از خجالت بنده در آمدند .در این زمینه یادآوری چند نکته ضروری است.

اولا: باید عرض کنم صفحه شخصی من در فیس بوک حیطه شخصی و خصوصی خودم است و منبعی برای درج اخبار سایت ها نیست اما متاسفانه سایت بازتاب امروز و پارسینه بدون اطلاعم این مطلب را به نقل از من منتشر کرده اند که از این بابت گلایه مندم.

دوما: شخصا به سید محمد خاتمی ارادت دارم اما به خیلی از رفتار هایش انتقاد دارم ، متاسفانه امروز خاتمی نادانسته یا دانسته در انحصار عده ای فرصت طلب قرار گرفته است که فیلتر مابین او و جامعه شده اند و تنها می خواهند هر چه در تراوشات ذهنی خودشان می گذرد بر جامعه تحمیل کنند و این محصور شدن خاتمی توسط عده ای خاص که خود را متولیان اصلاحات می دانند سبب فاصله گرفتن او از متن جامعه شده است. قطعا همه قبول دارند که خاتمی آن محبوبیتی که قبل از انتخابات ۸۸ داشت را دیگر ندارد و خیلی از هواداران او از وی عبور کرده اند و عامل اصلی این ریزش ها همین انحصار طلبانی هستند که امروز همچون پیله ابریشم دور خاتمی پیچیدند و اجازه دسترسی سایر افکار را به او نمی‌دهند.

سوما در خصوص جملات دیروزی که به نقل از خاتمی نوشتم خیلی ها موضع گیری کردند و خواستند القاء کنند که این جملات خاتمی نیست و بنده تحریف کردم . آقای خاتمی همیشه در دوران صدارتش بر طبل آزادی بیان می کوبید، اما جای تعجب دارد که نزدیکان او علاقه شدیدی دارند که هر صدایی را در نطفه خفه کنند و فقط خودشان از این حق شهروندی بهره مند شوند .باید به عرض این انحصار طلبان تشنه قدرت برسانم که هرگز با این جوسازی ها و فرافکنی ها به قصد خود که تحریف حقیقت است نخواهید رسید و آن پیامی که باید به جامعه می رسید، اکنون رسیده است. اما در خصوص اینکه برخی به نقل از من نوشته اند که خاتمی از رای دادن پشیمان شده است، باید بگویم که من هرگز چنین چیزی ننوشته ام و آنجا که نوشته ام خاتمی از رای دادن ابراز ناخرسندی کرد برداشت خودم از کل سخنانش بود. نمی‌دانم معنای این جمله خاتمی که «به خاطر گشایش در امور رای دادم اما متاسفانه هیچ خیرخواهی از سوی حاکمیت دیده نشد و فضا هر روز بدتر از گذشته شده است و حتی حصر مهندس موسوی تنگ تر شده است» چیست؟ آیا نشان دهنده ابراز ناخرسندی او از اینکه هیچ تغییری در روند حاکم نسبت به اصلاح طلبان صورت نگرفته نیست!؟

به هرحال این سخنانی بود که خودم درفاصله چند متری از آقای خاتمی شنیدم و حالا اگر دوستان عوام فریب می خواهند طور دیگری جلوه دهند مشکلی پیش نخواهد آمد ، شما راحت باشید و تراوشات ذهنی خودتان را با جهت گیری حزب تان منتشر کنید و قطعا این جملات در گزارشی که توسط دفترخاتمی منتشر خواهد شد نیز حذف خواهد شد اما مهم این است که “دانستن حق مردم است”.

به نظر می‌رسد اشاره صالح آبادی به افرادی از حزب مشارکت باشد.

لازم به توضیح است که چند سایت روز گذشته سخنان خاتمی را به نقل از  فیس‌بوک حامد صالح آبادی منتشر کردند. بازتاب به عنوان یکی از این سایت‌ها امروز نوشت: «پس از آنکه روز گذشته مطلب کوتاهی به نقل از صفحه شخصی حامد صالح آبادی درباره اظهارت سیدمحمد خاتمی در بازتاب درج گردید دفتر سیدمحمدخاتمی رد تماس با بازتاب این نقل قول را غیردقیق دانسته وخواستار حذف آن گردید. از سوی دیگر حامد صالح آبادی نیز در پیامی به بازتاب اعلام کرده است که قصد وی از نقل مطلب انتشار عمومی آن نبوده است.»

با این حال، تعدادی از شرکت کنندگان در این دیدار مدعی بودند که جلسه عمومی بوده است. بعد از ظهر دیروز اما برخی دیگر جلسه را غیر عمومی خواندند.

———

* توضیح: حامد صالح آبادی در حال حاضر عضو هیچ حزبی نیست. در خبر ایشان عضو حزب همبستگی خوانده شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates