22.05.2012

آمانو از امضای قرارداد افزایش همکاریها در آینده نزدیک خبر داد

رادیوفرانسه: یوکیو آمائو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژِی اتمی، روز سه شنبه، ٢٣ ماه می و در بازگشت از تهران در فرودگاه وین و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در آینده نزدیک قرارداد تازه ای میان جمهوری اسلامی و آژانس بین المللی انرژِی اتمی با هدف افزایش همکاریها میان تهران وآژانس به امضا خواهد رسید.

یوکیو آمائو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژِی اتمی، روز سه شنبه، ٢٣ ماه می از امضای قرارداد تازه ای میان آژانس و تهران با هدف افزایش همکاریهای میان طرفین در خصوص برنامه هسته ای ایران خبر داد.

یوکیو آمائو متذکر شد که در تهران تصمیماتی در خصوص عقد قرار داد همکاری میان آژانس و تهران اتخاذ شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژِی اتمی متذکر شد که این قرار داد در آینده بسیار نزدیک به امضا خواهد رسید.

آقای آمانو که در سفر به تهران با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرده است که موضوع دسترسی و بازدید از سایت نظامی پارچین نیز بخشی از توافق تازه خواهد بود.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که در سایت نظامی پارچین فعالیتهای هسته ای صورت می گیرد. بازرسان آژانس بین المللی انرژِی اتمی بارها خواستار بازدید از این سایت شده اند.

یوکیو آمانو که برای گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی به تهران سفر کرده بود، گفتگوها را “سازنده” توصیف کرد و متذکر شد که “پیشرفتهای مهمی” در راستای مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵+١ صورت گرفته است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال خاطرنشان کرد که به رغم “برخی اختلافها”، سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد برنامه هسته ای ایران اطمینان داده است که این اختلافها مانعی برای عقد این قرارداد نخواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates