23.05.2012

نخستین واکنش آمریکا به مذاکرات امروز بغداد

دیپلماسی ایرانی: در حالی که دور دوم گفتگوی ها ایران و کشورهای 1+5 ، از دقایقی پیش شروع شده است ، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید دور اول این مذاکرات را حاوی نشانه هایی از پیشرفت دانست .

به گزارش «تابناک» ، «جی کارنی» گفت دور اول مذاکرات بسیار با اهمیت بوده است چرا که ایران در این دور از مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود مذاکره کرده است .

وی همچنین اضافه کرده است که ایران لازم است جدیت خود را در این مذاکرات نشان دهد . سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین اعلام کرد در پایان امروز مقامات آمریکایی با توجه به مذاکرات تصمیم خواهند گرفت که این مذاکرات در روز های آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد یا چنین نباشد .

این مقام آمریکایی گفته است که آمریکا از برگزاری این مذکرات در بغداد خشنود است اما فراتر از نماد گرایی احتمالی که ممکن است در انتخاب عراق نهفته باشد ، این محتوی مذاکرات است که اهمیت دارد و نه مکان این مذاکرات .

کارنی اینگونه ادامه داد که ما امیدواریم که این مذاکرات با موفقیت همراه باشد و ایران باید بداند که ما بر اساس حرکات عملی که آنان انجام می دهند در مورد نیت آنان از مذاکرات قضاوت خواهیم کردو نه بر اساس قول های آنان . اما ما می خواهیم این مساله به صورت دیپلماتیک حل و فصل گردد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates