26.05.2012

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرهای ایران: نمایندگان خامنه‌ای از قتل نجفی سخن نگفتند

دیگربان: اعتراض‌ها به اثر جدید شاهین نجفی به نام «نقی» به تریبون‌های نماز جمعه سراسر کشور کشیده شد٬ اما نمایندگان علی خامنه‌ای با وجود انتقاد و اعتراض سخنی در مورد «ارتداد» وی نگفتند.

اثر جدید شاهین نجفی حدود دو هفته است که جنجال‌های گسترده‌ای را به همراه داشته٬ به طوری که برخی مراجع تقلید وی را «مرتد» اعلام کرده و خواستار قتلش شده‌اند.

امامان جمعه پس از دو هفته سکوت٬ یکی از مهم‌ترین محور‌های سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرهای ایران را به این موضوع اختصاص دادند اما حرفی از «ارتداد» و «قتل» نزدند.

به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در برخورد با شاهین نجفی حاضر نشده است بحث «ارتداد» و اجرای حکم «قتل» وی را به تریبون‌های نماز جمعه بکشاند تا از خود رفع مسئولیت کرده باشد.

احمد علم‌الهدی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مشهد گفته که «برخورد با اهانت به مقدسات باید حساب شده باشد.»

وی گفته که «یک عنصر پلید و خود فروخته استکبار و مرتد به تحریک لابی صهیونیسم چنین حرکتی را انجام داده است که این فرد یک تکه نجاست در رهگذر است.»

این در حالی است که آقای علم‌الهدی روز پنجشنبه (چهارم خرداد) گفته بود: «برخورد با هتاکان و توهین کنندگان به ائمه باید حساب شده باشد و اگر قرار است شخص مرتد اعدام شود، باید برنامه ریزی و اقدامی صورت بگیرد، نه اینکه فقط یک فتوای صرف باشد.»

احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران هم نجفی را «یک رجل فاجر» خوانده که دست به اقدامی «بسیار حقیر، کوچک و پست» زده است.

محمد شمس‌الدین٬ امام جمعه «بشرویه» نیز اظهار کرده که «شاهین نجفی در زیر چتر استعمار خود وادار به اهانت به امام هادی» شده است.

کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار هم گفته است: «چنین اهانت‌هایی نتیجه کج‌اندیشی و بی‌قید و بندی استکبار است.»

علی‌اصغر موسوی‌اعظم نیز در خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرده است: ‌ «شک نداریم که این توطئه طراحی شده از سوی قدرت‌های استکباری و صهیونیسم بین‌الملل است.»

رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوی هم چنین اظهارنظر کرده که «توهین به ائمه ریشه در وحشت استکبار از گسترش فرهنگ اهل بیت دارد.»

قربانعلی دری نجف‌آبادی٬ امام جمعه اراک هم ترانه شاهین نجفی را اثری «شنیع» دانسته و گفته است: «میدان دادن به چنین افراد پلیدی باعث می‌شود که آن‌ها به راحتی به خود اجازه داده با مقدسات بازی کنند.»

غلامرضا شفیعی‌زاده٬ امام جمعه شهر رشت نیز توهین به مقدسات را جرم دانسته و افزوده است: «مردم علیه دشمنان باید جدی باشند و احساس خود را در مراسم‌های مختلف اعلام کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates