26.05.2012

آی بی ام استفاده از سیری را برای کارمندان خود ممنوع کرد

خودنویس: دغدغه حفظ اطلاعات مساله مهمی در ارتباطات و وابستگی های ما به سرویس های رایگان و حتا هزینه بر است.

آن‌ها نگران آن هستند که اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت توسط این سیستم که در گوشی های آیفون کارگذاشته شده، لو برود.

سیری سرویسی است که اپل برای گوشی های خود در نظر گرفته و با توجه به اتصال این سیستم به بانک اطلاعاتی، جواب سوال‌های شما را می‌دهد. در این میان نکته ای که باعث نگرانی مسوولان آی.بی.ام شده است این است که سیری کلیه اطلاعات موجود در دستگاه آیفون را از جمله تقویم شخصی و برنامه کاری را آنالیز می‌کند.

این نگرانی آی.بی.ام خیلی هم بی‌مورد نیست. در حقیقت قوانین و مقررات نرم افزار آیفون به صورت واضح مشخص کرده است که وقتی از سیری استفاده می‌کنید، آنچه که شما می‌گویید ضبط خواهد شد و به اپل فرستاده خواهد شد تا به متن تبدیل شود.

سیری از این اطلاعات که می‌تواند شامل اسامی افراد، دفترتلفن شما و اطلاعات طبقه بندی نشده دیگر باشد برای بهتر کار کردن سیری استفاده می‌کند.

البته داستان ذخیره شدن فعالیت‌ها و اطلاعات درخواستی ما تنها محدود به سیری نمی‌شود و به عنوان مثال گوگل هم برای ارایه بهتر خدمات و بهینه‌کردن نتایج جستجوی خود این اطلاعات را ضبط می‌کند(هرچند امکان پاک کردن دستی آن وجود دارد.)

به هر حال هوشمند شدن فناوری‌های اطلاعات نیاز به در دست داشتن اطلاعات شخصی و آگاهی از سلیقه و علایق شخصی . .کاربران دارد هرچند بهتر ارایه دادن این سرویس‌های هوشمند نباید آسایش روانی و حیطه خصوصی کاربران را از بین ببرد باید به کاربران هم این حق انتخاب را بدهند که آیا آن‌ها ترجیح می‌دهند مثل گذشته از سرویس های کمتر هوشمند با نتایج متوسط استفاده بکنند و یا تکنولوژی جدید و صاحبان آن را «محرم» خود می‌دانند و با می‌خواهند با خیال راحت از فناوری‌های جدید لذت ببرند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates