28.05.2012

یک هفته پس از اظهارات علی مطهری صورت گرفت: انتشار سند دخالت‌های سپاه در سیاست و انتخابات

دیگربان: تنش میان محافظه‌کاران برای انتخاب رئیس مجلس نهم منجر به انتشار فایلی صوتی درباره تلاش‌های سپاه به نفع غلامعلی حداد عادل و علیه علی لاریجانی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد شد.

این فایل صوتی روز یکشنبه (هفتم خرداد) در سایت «ملی‌‌-‌مذهبی‌» منتشر شده و زمان این سخنرانی ۱۴ اردیبهشت٬ مکان آن حرم «شاه عبدالعظیم» و سخنران فردی به نام «سردار سراج» از هادیان سیاسی سپاه اعلام شده است.

آن‌طور که این سایت اعلام کرده سخنرانی مذکور یک روز پیش از برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس نهم و با هدف توجیه انتخاباتی کارکنان «قرارگاه خاتم» وابسته به سپاه انجام شده است.

در این فایل صوتی٬ فرمانده مذکور به صراحت می‌گوید تیم احمدی‌نژاد نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نهم را کمتر از ۴۰ درصد دانسته و از شرکت فعال در این دوره از انتخابات خودداری کرده بود.

آقای سراج در این سخنرانی از اکبر هاشمی رفسنجانی (جریان فتنه)٬ محمود احمدی‌نژاد (جریان انحرافی) و علی لاریجانی (جریان ایکس یا نفوذی) به عنوان سه راس مثلت علیه علی خامنه‌ای یاد کرده است.

این مقام سپاه هشدار داده چنانچه لاریجانی رئیس مجلس نهم شود مثلث مذکور تکمیل شده و «جام زهر» مذاکره با آمریکا به رهبر جمهوری اسلامی نوشانده خواهد شد.

در این سخنرانی به صراحت از حمایت سپاه پاسداران از ریاست غلامعلی حداد عادل بر مجلس نهم سخن به میان آمده است.

این فایل صوتی یک هفته پس از آنکه علی مطهری از دخالت برخی فرماندهان سپاه در انتخابات مجلس نهم پرده برداشت٬ منتشر شده است.

علی لاریجانی و صادق لاریجانی روسای قوای مقننه و قضائیه نیز به طور تلویحی گفته‌های آقای مطهری را تائید کرده‌اند.

به نظر می‌رسد این فایل صوتی در ادامه تنش‌های پیدا و پنهان میان محافظه‌کاران بر سر ریاست مجلس نهم و در مخالفت با افزایش دخالت‌های سپاه در سیاست منتشر شده باشد.

مهمترین محور‌های این سخنرانی: (بشنوید)

● در مرحله اول انتخابات مجلس نهم٬ پاکستان٬ عربستان و اسرائیل با سازماندهی گروه‌های تروریستی قصد انجام عملیات خرابکارانه در تهران٬ مشهد٬ زاهدان و خوزستان را داشتند.

● برآورد «جریان انحرافی» و «جریان فتنه» از انتخابات مجلس نهم این بود که مشارکت مردم کمتر از ۴۰ درصد خواهد بود و به همین خاطر هم حاضر به شرکت در انتخابات نشدند.

● محمد خاتمی و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان از ترس برخورد نظام٬ ظهر روز ۱۲ اسفند ماه مجبور شدند پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

● اسفندیار رحیم‌مشایی که در راس «جریان انحرافی» قرار دارد٬ مدیریت محمود احمدی‌نژاد را بر عهده دارد.

● «جریان انحرافی» گمان می‌کرد مشارکت مردم در انتخابات پائین خواهد بود و از همین مسئله برای افزایش فشار به رهبری برای قبول مذاکره با آمریکا می‌تواند استفاده کند.

● «جریان انحرافی» در جریان تجمع سال گذشته مقابل سفارت بریتانیا در تهران گروهی را مسئول حمله به این سفارت‌خانه کرده بود که عوامل آن شناسایی شده‌اند.

● گروهی «نفوذی» از داخل به آمریکا و غرب «گرا» داده تا علیه جمهوری اسلامی تحریم‌های مالی و نفتی وضع کنند.

● «فهرست تلفیقی» از نامزد‌های جبهه متحد اصول‌گرایان و جبهه پایداری٬ فهرستی خوبی در این دوره از انتخابات است که می‌توان به آنها رای داد.

● هاشمی٬ احمدی‌نژاد و آمریکا خواهان مذاکره هستند و احمدی‌نژاد نیز وارد فاز مذاکره با آمریکا شده است.

● احمدی‌نژاد برای نزدیک شدن به هاشمی رفسنجانی حاضر به شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است.

● اگر مثلث هاشمی٬ احمدی‌نژاد و ایکس (رئیس مجلس) شکل بگیرد٬ فشار بر رهبری برای مذاکراه با آمریکا بیشتر خواهد شد. اگر حداد عادل رئیس مجلس نهم شود٬ این مثلت شکل نخواهد گرفت.

● غلامعلی حداد عادل در زمان ریاست بر مجلس هفتم تعامل خوبی با دولت داشت و ما {سپاه} تعامل مجلس هشتم با دولت را مناسب نمی‌‌دانیم و رهبری نیز همین اعتقاد را دارد.

● «جریان انحرافی» در مرحله اول انتخابات ۹ نفر را وارد مجلس کرد و توانایی تشکیل فراکسیون در این مجلس را  ندارد.

● حمید بقایی و محمدشریف ملک‌زاده پرونده‌های مفصل قضائی دارند که با فشار احمدی‌نژاد پرونده ملک‌زاده به صلاحدید نظام بسته شده است.

● محمود احمدی‌نژاد و محمود هاشمی شاهرودی با صدور حکم مشاوره برای ملک‌زاده «پیمان‌شکنی» کردند.

● ریاست لاریجانی٬ تنش میان دولت و مجلس را افزایش خواهد داد چرا که ادبیات وی در برخورد با دولت خوب نیست.

● «جریان انحرافی» فکر می‌کند سعید جلیلی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی نامزد آتی انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و به همین دلیل تلاش می‌کند «زیرآب» وی را بزند.

● محمدرضا باهنر در جبهه متحد اصول‌گرایان و روح‌الله حسینیان در جبهه پایداری مهمترین افرادی بودند که مانع تحقق وحدت میان اصول‌گرایان شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates