29.05.2012

قاضی هفت‌تیرکش کهریزک، قاچاقچی عتیقه و موادمخدر هم از آب درآمد

خودنویس: علی اکبر حیدری فرد، یار نزدیک سعید مرتضوی و از قاضیان معلق کهریزک که چندی قبل در یک هفت‌تیرکشی آشکار در یک پمپ بنزین حاشیه اصفهان به سوژه رسانه‌ها تبدیل گشت؛ متهم به قاچاق عتیقه و مواد مخدر هم شده است.

چندی قبل رسانه‌ها نوشتند که علی اکبر حیدری فرد، دادیار زمان دادستانی سعید مرتضوی، مشاور مرتضوی در ستاد قاچاق ارز و کالا، و قاضی سابق کهریزک در یک پمپ بنزین حاشیه اصفهان و در جدال با شهروندان بر سر نوبت، دست به سلاح می‌شود و پس از شلیک گلوله سوار خودروی خارجی خود از صحنه می‌گریزد.

متعاقب این اقدام ابتدا پلیس سعی در «ماله‌کشی ماجرا» دارد و پس از فشار رسانه‌های خودی، وی را به زندان فرامی‌خوانند.

در حال حاضر هم آقای حیدری‌فرد در بازداشت است، اما خبری که امروز بازتاب منتشر کرده حکایت فساد دیگری از این چهره‌ی ولایی دارد: قاچاق عتیقه و مواد مخدر.

«بازتاب امروز» در این خصوص نوشته است: «بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خبرنگار بازتاب درباره این فرد، وی که ابتدا به دلیل استفاده از اسلحه در اصفهان بازداشت شده بود، اکنون علاوه بر پرونده کهریزک دارای چندین اتهام است و درصورت مجرم شمرده شدن توسط دادگاه، می‌تواند موجب حبس طویل المدت برای وی شود. ظاهرا این اتهامات که از کشف مواد مخدر در خودرو وی پس از دستگیری آغاز شده، به کشف عتیقه‌جات در تفتیش منزل و کشف مقادیر زیادی سکه طلا منجر و زمینه ساز متهم شدن وی به بسیاری تخلفات قضایی شده است.»

بازتاب افزوده است: «در پی کشف این موارد، بسیاری از اطرافیان حیدری‌فرد هم احضار یا بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.»

گفتنی است علی اکبر حیدری فرد، از قضات تاثیر گذار حوادث سال ۸۸ بود که بسیاری از شهروندان را به حبس محکوم کرد و در ماجرای کهریزک نیز نفر دوم پس از مرتضوی بود.

متن اصلای خبر:
اختصاصی «بازتاب»: باز شدن ابعاد عجیبی در پرونده قاضی کهریزک
ظاهرا این اتهامات که از کشف مواد مخدر در خودرو وی پس از دستگیری آغاز شده، به کشف عتیقه جات در تفتیش منزل و کشف مقادیر زیادی سکه طلا منجر و زمینه ساز متهم شدن وی به بسیاری تخلفات قضایی شده است

یافته های خبرنگار «بازتاب» حاکی از آن است که با باز شدن ابعاد عجیب و حیرت انگیزی در پرونده قاضی کهریزک، فعلا آزادی وی منتفی شده است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار «بازتاب» درباره این فرد، وی که ابتدا به دلیل استفاده از اسلحه در اصفهان بازداشت شده بود، اکنون علاوه بر پرونده کهریزک دارای چندین اتهام است و درصورت مجرم شمرده شدن توسط دادگاه، می تواند موجب حبس طویل المدت برای وی شود.

عکس، تزئینی

ظاهرا این اتهامات که از کشف مواد مخدر در خودرو وی پس از دستگیری آغاز شده، به کشف عتیقه جات در تفتیش منزل و کشف مقادیر زیادی سکه طلا منجر و زمینه ساز متهم شدن وی به بسیاری تخلفات قضایی شده است.

در پی کشف این موارد، بسیاری از اطرافیان وی احضار یا بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند و برای آنها قرار هایی صادر شده است.

گفته می شود با برملا شدن پرونده این شخص، بسیاری از دوستان نزدیک وی برای کشیده نشدن پای خود به پرونده او، در حال ابراز برائت و نفی ارتباط خود با او هستند و برخی دیگر هم در حال پیگیری و لابی های خاصی برای گرفتن عفو قبل از صدور کیفرخواست هستند.

لازم به ذکر است این فرد در ارتباط با پرونده کهریزک، در اوایل دوره ریاست آیت الله لاریجانی از سمت قضایی خود تعلیق شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates