29.05.2012

دکتر تقوی لاریجانی: نخبگان مهاجرت کرده؛ با فروپاشی نظام به ایران بازخواهند گشت

خودنویس: دکتر شروین تقوی لاریجانی، پژوهشگر ناسا با اشاره به موج عظیم مهاجرت نخبگان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی از این مساله ضرر هنگفتی خواهد کرد؛ اما این مهاجرت را در آینده به نفع ایران می‌داند.

روزنامه شرق در گزارش اول امروز خود با تیتر «المپیاد مهاجرت»، آماری تکان دهنده از مهاجرت نخبگان علمی کشور به دانشگاه‌های غربی منتشر کرده است. بنا بر این گزارش، ۶۲ درصد از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی کشور طی ۱۴ سال گذشته به کشور‌های توسعه‌یافته دنیا اعم از آمریکا و کانادا مهاجرت کرده‌اند.

طی بررسی صورت گرفته در «روزنامه شرق» هم‌اکنون ۶۹/۲ ‌درصد مدال‌آوران در المپیاد فیزیک، ۷۶/۶ ‌درصد ریاضی، ۵۰ ‌درصد کامپیوتر و ۵۰ ‌درصد شیمی خارج از مرز جغرافیایی کشور و اکثرا عضو دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر و تاثیر‌گذاری در دنیا همچون دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، کالیفرنیا، کمبریج، جان هاپکینز و پرینستون در آمریکا و دانشگاه تورنتو و سایمون فریز در کانادا هستند.

دکتر شروین تقوی لاریجانی، پژوهشگر و مخترع جدیدترین ساعت اتمی ناسا در این خصوص به خودنویس گفت که ضرر این مهاجرت برای جمهوری اسلامی بسیار هنگفت است و به گفته‌ی وی ارزش این نخبگان از نفت و گاز کشور هم بیشتر است.

آقای تقوی اما نکته‌ی دیگری را بازگو می‌کند. وی می‌گوید این موضوع در نهایت به نفع آینده ایران تمام خواهد شد.

به گفته‌ی دکتر تقوی لاریجانی است اگر رژیم جمهوری اسلامی از بین برود و نظامی مردمی و ملی برسرکار بیاید؛ این نخبگان با بازگشت به کشور؛ ایران را خواهند ساخت.

وی بازگشت نخبگان مهاجرت‌کرده به کشور پس از فروپاشی رژیم جمهوری اسلامی را عامل مهم و بسیار موثری برای «پیشرفت چشمگیر و سریع» ایران می‌داند و معتقد است ایران پس از جمهوری اسلامی، با این سرمایه عظیم سریعا همطراز کشورهای توسعه‌یافته قرار خواهد گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates