18.06.2012

روایت تصویب اعتبارنامه دو متهم به تجاوز و آزار جنسی؛ از حاج سلمان تا دکتر کاتب

خودنویس: گویا رسم شده درابتدای هر مجلس اصول‌گرا به اعتبارنامه یک نماینده اصولگرا، آن هم به دلیل آزار جنسی زنان اعتراض شود.درمجلس هشتم به اعتبارنامه سلمان خدادای نماینده ملکان به دلیل تجاوز و آزار جنسی دو دختر اعتراض شد و درمجلس نهم به اعتبارنامه غلامرضا کاتب نماینده گرمسار به دلیل آزار جنسی یک زن در فیلیپین. اعتبارنامه هر دو البته درنهایت تصویب شد. غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و رقیب پروین احمدی‌نژاد بوده و دلیل این اعتراض را پرونده سازی رقیب می‌داند.

درباره اتهام نماینده گرمسار البته یک نامه رسمی وجود دارد. نامه‌ای با امضای معاون پرسنلی سازمان و فرهنگ و ارتباطات که حکایت از آزار جنسی یک خانم شاغل در موزه دریایی فیلیپین دارد که گویا متصدی آسانسور بوده است. درزمان این سفر کاری نماینده گرمسار عضو هیات مدیره پست بانک و کارمند رسمی دانشگاه پیام نور بوده و براساس این نامه  با پرداخت ۵۰۰ دلار امریکا این کارمند زن فیلیپینی از پیگیری ماجرا صرفنظر می‌کند.

غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار در پاسخ به تماس تلفنی اصل وجود نامه ارسالی از سوی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات به دانشگاه پیام نور را تائید می‌کند اما می‌گوید آن چه دراین نامه درج شده صحت نداشته است. او درباره اقدامات رقبای خود می‌گوید: «گزارشی را کسی فرستاده به همه جا فرستاده‌اند و هر غلطی توانسته‌اند کرده‌اند.»

کاتب معتقد است شوهر پروین احمدی‌نژاد این نامه را برای مراکز مختلف فرستاده است. او می‌گوید که این نامه برای شورای نگهبان هم ارسال شده اما این شورا درنهایت با استعلام متوجه کذب بودن ماجرا شده و درنهایت صلاحیت وی را تائید کرده است.

به گفته کاتب نامه  استعلام شورای نگهبان درکمیسون اصل ۹۰ مجلس و همچنین شورای نگهبان موجود است اما چون محرمانه بوده آن را دراختیار ندارد و فقط خوانده است.به گفته کاتب این سفرحاشیه ساز در ۲۸  اسفند ۸۹ به مدت ۳ روز و درسال انتخابات مجلس انجام شده است. فاطمه آلیا نماینده تهران از معترضان به اعتبارنامه کاتب بوده است اما کاتب معتقد است که آلیا به دلیل رفاقت با پروین احمدی نژاد دست به این اقدام زده است.

تائید اعتبارنامه متهم به تجاوز

موضوع اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان مجلس اصول‌گرا به دلیل تجاوز و آزار جنسی درمجلس هشتم نیز سابقه داشت. اعتبارنامه  سلمان خدادای نماینده ملکان  به دلیل اتهام تجاوز و آزارجنسی دو دختر جوان درکمیسیون تحقیق رد شد اما درنهایت صحن علنی مجلس به اعتبارنامه او رای داد. نماینده اصول‌گرایی که پیش ازنمایندگی فرمانده سپاه بود و از مدیران اطلاعات.

مطرح شدن اعتبارنامه خدادی در صحن علنی مجلس همزمان با موضوع رسوایی مدرک کردان بود و برخی از نمایندگان مدافع خدادادی به شوخی می‌گفتند «وقتی “کردان” با یک مورد تجاوز وزیرکشور شده خدادادی باید با دو مورد تجاوز رئیس جمهور شود.»

خدادادی درحوزه انتخابیه خود به حاج سلمان مشهور بود. زمانی که حوزه انتخابیه مجلس درشهرهای بناب و ملکان یکی بود. بناب نا آرام شد و تعدادی از مردم بناب به دلیل اعتراض به راهیابی او به مجلس کشته شدند.

اواخر مجلس هفتم سایت عصر ایران ازبازداشت خدادادی  خبر داد و در آخرین مصاحبه مطبوعاتی حداد عادل رئیس مجلس نیز تائید کرد که دستگیری این نماینده به دلیل ایفای وظایف نمایندگی نبوده است.

مجلس هفتم سپری شد و کار به اعتبارنامه‌های مجلس هشتم رسید. برخی نمایندگان معترض اعتبارنامه خدادادی شدند تا اینکه کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه او را رد کرد و کار به جلسه علنی کشید. علی لاریجانی جلسه مجلس را غیر علنی کرد تا جزئیات پرونده این نماینده افشا نشود اما دقایقی بعد در کافی شاپ مجلس که نمایندگان برای خوردن چای و قهوه دربین جلسات علنی به آن جا می‌رفتند داستان این نماینده نقل محافل شد.

درجلسه غیر علنی فاطمه رهبر نماینده تهران که از نزدیک با شاکیان خدادادی صحبت کرده بود ماجرا را تشریح کرد. براساس گفته‌های وی  شاکی اول دختری بود ۲۷ ساله و منشی دفتر خدادادی درخارج ازمجلس. او از طریق زارعی یکی از نمایندگان استان فارس  درمجلس که اتفاقا او هم سمت‌های امنیتی داشته به خدادادی معرفی شده بود. این دختر درشکایت خود علیه خدادادی گفته بود که یکی ازروزهای ماه رمضان که  به جز او  کسی دردفتر نبوده است، خدادادی با مقداری میوه به دفتر می‌آید، می‌گوید برای افطار مهمان داریم و برای شستن میوه‌ها به آشپزخانه می‌رود. خانم منشی برای شستن میوه‌ها به کمک خدادادی می‌آید. او هم شستن میوه‌ها را به خانم منشی می‌سپارد به اتاق خود می‌رود و دقایقی بعد با با زیرپیراهن و زیرشلواربیرون می‌آید. خانم منشی به نمایندگان گفته بود که خدادادی سپس به او حمله ور شده و تجاوز کرده است.

ماجرای دوم اما درخود مجلس رخ داده بود. دختری  که پدرش بیمار بوده برای ملاقات با نماینده تبریز در محل ملاقات‌های عمومی مجلس حاضر می‌شود اما هیچ کدام از نمایندگان تبریز در آن موقع در محل ملاقات نبوده‌اند. دختر جوان توسط یکی از منشی‌های ملاقات عمومی مجلس به خدادادی که نماینده یکی از شهرهای آذربایجان شرقی بوده معرفی می‌شود. خدادادی که در دفتر خود تنها بوده پای صحبت دختر می‌نشیند. دختر درمیان سخنان خود گریه می‌کند. خدادی به بهانه دلداری دادن به دختر نزدیک می‌شود و دختر جوان که جا خورده ناگهان خود را در آغوش او می‌بیند و در حالیکه به شدت عصبی و پریشان شده از اتاق فرار می‌کند. وضعیت پریشان دختر توجه فاطمه رهبر نماینده تهران در مجلس هفتم را جلب می‌کند. رهبر و برخی از نمایندگان به این دختر هم توصیه می‌کنند که شکایت کند. خدادادی که سابقه  شکایت قبلی را هم درپرونده‌اش داشته بازداشت و با وساطت حداد عادل موقتا آزاد می‌شود.

شکایت این دو دختر البته درنهایت به جایی نرسید و همین بهانه‌ای برای مدافعان خدادادی در روز بررسی اعتبارنامه شد. مدافعان خدادادی البته قبول داشتند که حداقل بخشی از اتهامات درباره او درست است اما می‌گفتند مگر دیگر آقایان این کارها را نکرده‌اند چرا باید تنها خدادادی درمجلس نباشد.

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دوران سید محمد خاتمی، نماینده تبریز یکی ازمدافعان خدادادی بود که هنگام سخن گفتن درجلسه غیرعلنی  شعر «واعظان کاین جلوه درمحراب و منبرمی‌کنند، چون به خلوت می‌روند ان کار دیگر می‌کنند» را خواند. قرائت این شعر به روح الله  حسینیان و محمد ابراهیم نکونام که از مخالفان رای به اعتبارنامه خدادادی بودند برخورد و بحث‌های جلسه غیرعلنی به جلسه علنی هم کشید.

حسینیان گفت: قرائت این شعر توسط پزشکیان، توهین به علما و ابراهیم نکونام رئیس هیات تحقیق مجلس بود، در حالی که نکونام بر اساس قانون چنین مسوولیتی را بر عهده داشته است.

سرانجام مجلس وارد جلسه علنی شده و اعتبارنامه خدادادی به رای گذاشته شد، درحالی که او از استرس مرتبا آب می‌نوشید. درنهایت نمایندگان مجلس اصول‌گرای هشتم به اعتبارنامه خدادادی رای دادند تا او یک دوره دیگر نیز درمجلس باشد.

خدادادی درمجلس هشتم کمتر آفتابی شد و برای مجلس نهم هم کاندیدا نشد.او در دریکی از آخرین اظهار نظرهایی که از او منتشر شده بود گفت «من سرباز ولایت هستم و هرگز برای خشنودی دشمنان انقلاب سخن نخواهم گفت.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates