24.06.2012

واکنش علی لاریجانی به انتشار اسناد زمین‌خواری برادرش: اسناد را به قوه قضائیه بدهید

بامدادخبر: انتشار اسناد محرمانه‌ی زمین‌خواری برادران لاریجانی در بامدادخبر، واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است. در تازه‌ترین واکنش به این اسناد، علی لاریجانی رییس‌ مجلس شورای اسلامی در ایران، بدون رد صحت این اسناد، گفته که «نمی‌تواند درباره‌ی هر موضوعی که هر کسی مطرح می‌کند موضع‌گیری کند.»

به گزارش بامدادخبر، لاریجانی در حاشیه‌ی «برنامه‌ی انتخاب کتاب سال سپاه» در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص اسناد منتشر‌شده از زمین‌خواری برادرانش، گفت: «هر کسی سندی دارد به قوه قضائیه بدهد تا بررسی شود. هر چیزی باید از راه صحیح و درست آن پیگیری شود.»

این درحالی است که بر اساس اسناد منتشر شده، نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم به محمود هاشمی شاهرودی، رییس وقت قوه‌ی قضائیه در خصوص «تصرف عدوانی» دست‌کم ۳۴۲ هکتار از منابع ملی در شهرستان ورامین توسط جواد لاریجانی، در اردیبهشت ماه سال ۸۷ صورت گرفته و در آن زمان نیز از عدم رسیدگی به پرونده‌ در دستگاه قضایی گلایه شده است.

از سوی دیگر انتشار اسناد زمین‌خواری جواد لاریجانی، موجب اتهام‌زنی رسانه‌های اصول‌گرایان و حامیان دولت به یکدیگر شده است.

در یکی از نخستین واکنش‌ها، سایت الف، متعلق به احمد توکلی از متحدان لاریجانی‌ها که پسرخاله‌های مادر او نیز به حساب می‌آیند، با متهم کردن تیم دولت به در اختیار قرار دادن این اسناد به «ضد انقلاب» نوشت که این اسناد با هدف «انتقام‌گیری» از قوه قضائیه و برادران لاریجانی٬ «شخصی کردن» مبارزه با مفاسد اقتصادی در جمهوری اسلامی و نیز «انحراف افکار عمومی» صورت گرفته است.

در مقابل، سایت «شبکه ایران»، وابسته به ارگان دولت، با انتشار مطلبی مهدی هاشمی را عامل اصلی انتشار این اسناد معرفی کرد و افزود که این اسناد با هدف تحت فشار گذاشتن قوه قضائیه در آستانه ورود مهدی هاشمی به ایران منتشر شده است.

سایت “عصر ایران” نیز روز گذشته، انتشار اسناد زمین‌خواری را بهانه‌ای برای پرداختن به ماجرای رسیدگی به اموال مسوولان کرد و در یادداشتی نوشت: «به نظر می‌رسد در کشور ما رجال و مقامات سیاسی تماما در پی برخورداری از مواهب مناصب سیاسی هستند و حاضر نیستند همچون هم‌صنفان خود در دیگر نقاط جهان، هزینه‌های کسب مناصب سیاسی خود را نیز بپردازند.»

گفتنی است روز پنج‌‌شنبه (۱ تیر)، جواد لاریجانی، متهم اصلی در این پرونده‌ی زمین‌خواری که از حمایت‌های برادرانش نیز برخوردار بوده، در یک سخنرانی در یک نشست رسمی با عنوان «حقوق بشر و امنیت ملی»، به طور غیرمستقیم به اسناد منتشر شده در خصوص خود واکنش نشان داد و گفت: «غرب صهیونیستی در پنج جبهه علیه نظام ما فعال و وارد عمل شده‌ است که جبهه نخست، سامان دادن به یک معارضه داخلی از سوی غربی‌هاست.»

او در ادامه از همه جناح‌های حکومت خواست تا در برابر این «توطئه صهیونیست‌ها برای ایجاد اختلافات داخلی» مراقب باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates