27.06.2012

افزایش 85 درصدی قیمت مرغ در یک سال: وقتی مردم فکر گرانی اند و رسانه ملی نگران مردم محروم اروپا!

عصرایران: گزارش رسمی بانک مرکزی از تغییر قیمت ها منتشر شد و طبق این گزارش، همچنان بار گرانی ها روی شانه های مردم روز به روز سنگین تر می شود. با این حال رسانه ملی در بخشهای مختلف خبری همت قابل تحسینی در انعکاس مشکلات اقتصادی اروپا از خود نشان می دهد و کماکان مشغول ادای دین به مردم محروم اروپاست!

به گزارش خبرنگار اقتصادی «بازتاب» بانک مرکزی گزارش قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به دوم تیرماه امسال را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی بانک مرکزی، تخم‌مرغ در این هفته رکورد افزایش قیمت هفتگی را شکست و بیش از 10 درصد در یک هفته گران شد. قیمت مرغ هم ظرف یک هفته نزدیک به 5/7 درصد افزایش پیدا کرد. در نگاه کلی به قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در سطح شهر تهران، به جز گروه کالایی گوشت قرمز که کاهش بسیار جزئی قیمتی داشته است؛ در بیشتر گروه‌های کالایی دیگر، افزایش قیمت، هم به صورت هفتگی و هم به صورت ماهانه دیده می‌شود.

افزایش 85 درصدی قیمت مرغ در یک سال

چند هفته ای است که قیمت خرده فروشی دو کالای پر مصرف در سبد مصرفی خانوار- مرغ و تخم‌مرغ- روند صعودی خود را حفظ کرده است.

گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به دوم تیر ماه امسال، بار دیگر از تداوم روند صعودی قیمت‌ این دو کالا خبر می‌دهد.

گوشت مرغ سال گذشته در همین زمان، هر کیلو سه هزار و 108 تومان فروخته شده، اما با گذشت یک سال قیمت این کالا به طور متوسط هر کیلو 5 هزار و 761 تومان شده است.

قیمت مرغ در این هفته نسبت به هفته قبل ، 4/7 درصد افزایش پیدا کرده است.این درحالی است که افزایش قیمت گوشت مرغ در یک ماه بیش از 16 درصد و در یک سال بیش از 85 درصد بوده است.

در عین حال بنا به گزارش بانک مرکزی، قیمت تخم‌مرغ نیز در یک هفته بیش از 10 درصد بالا رفته است. افزایش قیمت تخم‌مرغ در یک ماه هم 10 درصد بود. البته گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که قیمت تخم‌مرغ در یک سال گذشته کاهش پیدا کرده است. چرا که در سال گذشته قیمت یک شانه دو کیلویی تخم‌مرغ حدود 5 هزار و 300 تومان بوده است. حال آن که قیمت این کالا در هفته منتهی به دوم تیرماه امسال به حدود چهار هزار و 500 تومان رسیده است.

با وجود ان که موج گرانی ها مردم را به شدت دچار آسیب کرده، رسانه ملی تمرکز خود را روی اخبار اقتصادی اروپا نگه داشته و نگرانی مردم اروپا از وضعیت اقتصادی نابسامانشان را در بخشهای مختلف خبری پوشش می دهد.

جای تعجب اینجاست که رسانه ملی با علم به اینکه بخشهای خبری اش خوراک داخلی است و جز مردم کشورمان کسی دیگر بیننده آن نیست، چه جوابی برای مردمی دارد که روز به روز و بیش از پیش بر مشکلات اقتصادیشان افزوده می شود و سفره خانواده هایشان کوچکتر می شود و به جای اینکه شاهد انعکاس دغدغه ها و مشکلاتشان از تنها رسانه ملی کشورشان باشند، ببینند رسانه ملی که با بودجه مردم اداره می شود نگران مردم اروپاست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates